Senior medewerker belastingen / woz

Gemeente Stadskanaal

Sluit op: 27 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Groningen
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 27 oktober 2025
Eind datum: 27 oktober 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over gemeente Stadskanaal
Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreëren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het veenkoloniale kanaallandschap en het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap.

Organisatie
De ongeveer 320 betrokken medewerkers van gemeente Stadskanaal geven gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks leveren. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.

Opdracht
Als senior medewerker Belasting/WOZ ben je aanspreekpunt voor je collega’s en neem je hen mee in de uitdagingen waar het subteam mee wordt geconfronteerd. Je coördineert de taken binnen het subteam. Daarnaast werk je zelf ook mee om ervoor te zorgen dat alle werkzaamheden tijdig en accuraat worden afgerond. De functie bestaat voor ongeveer 30% uit coördinerende taken en 70% meewerkende taken.

Wat ga je doen

  • Inhoudelijk aanspreekpunt voor het bestuur, de organisatie en externe partijen voor belastingen- en WOZ-zaken.
  • Coördineren van de taken binnen Belastingen/WOZ, waaronder de verdeling van de werkzaamheden, het opstellen van planningen en het sturen op de uitvoering hiervan.
  • Adviseren van de teamleider BBG op proces en inhoud, waaronder het periodiek leveren van voortgangsinformatie.
  • Senior vakspecialist die het team meeneemt in de ontwikkelingen op het vakgebied.
  • Verzorgt de jaarlijkse actualisatie en vaststelling van de Belastingverordeningen.
  • Werkt zelf mee en ondersteunt de collega’s bij de uitvoering van de belastingen- en WOZ-taken, waaronder ook (complexe) bezwaar- en beroepszaken.

Competenties

  • Klantgericht
  • Oplossingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Communicatieve vaardigheden
  • Flexibel
  • Pro-actief

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma tot en met vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker belastingen / WOZ bij een gemeente

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met ICT binnen het werkveld belastingen
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker belastingen / WOZ bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met basis- en kernregistraties, de WOZ, BAG, BGT, BRK-PB
  • Aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol binnen teams met belastingen/WOZ

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx