Senior medewerker Burgerzaken
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.
Wat ga je doen?
Met jouw ervaring in het vakgebied houd je scherp in de gaten of aanvragen en verzoeken goed worden uitgevoerd. Ook ben jij de vraagbaak voor jouw collega’s: ze weten jou te vinden met vragen én vertrouwen op jouw kennis. Daarnaast draag je mede zorg voor de kwaliteit van de BRP. Je hebt kennis van en ervaring met de administratieve processen van Burgerzaken en bent communicatief vaardig, klantgericht en resultaatgericht. Je bent in staat om complexe taken af te handelen en werkt nauw samen met collega’s om ervoor te zorgen dat alle administratieve processen op rolletjes lopen. Je behandelt complexe aanvragen op het gebied van de BRP, naturalisatie en burgerlijke stand. Je beoordeelt documenten op echtheid en hebt kennis van internationaal privaatrecht en nationaliteitsrecht. Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen voor een betere dienstverlening. Je voert onderzoek uit bij vermoeden van (identiteits-)fraude en hebt contact met politie en justitie.
Kandidaatomschrijving
Je beschikt over een relevant diploma, zoals BOBZ, BABZ, MWD of BRP specialist; Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente; Je bent bekend met relevante wet- en regelgeving rondom de BRP; Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk; Je bent proactief, zelfstandig en nauwkeurig. Voor de invulling van deze functie zal een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden opgevraagd.
Interviewplanning
Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. De gesprekken vinden plaats op donderdag 7 augustus tussen 09:00 en 14:00 uur. Graag hier alvast rekening mee houden. Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.
Toelichting op rooster
Je wordt ingeroosterd waarbij er op locatie gewerkt wordt. Er wordt verwacht van de betreffende inhuurkracht dat hij/zij op vrijdag gaat werken.
Eisen
- Minimaal 5 jaar werkervaring als BRP specialist.
- Je hebt minimaal 5 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente.
- Je beschikt over een relevant diploma, zoals BOBZ, BABZ, MWD of BRP specialist.
Wensen
- Een goede, duidelijke motivatiebrief, waarin helder omschreven staat waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht.
- Je bent bekend met relevante wet- en regelgeving rondom de BRP.
- De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor 24 uur inzetbaar.
- Er zal tijdens het interview beoordeeld worden of de kandidaat relevante recente werkervaring heeft en er wordt gekeken naar de aangegeven criteria en eisen.