Organisatie
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.
Opdracht
Als senior medewerker DIV vervul je een centrale rol in het beheren en bewaken van onze fysieke en digitale archieven. In een kleine gemeente is geen dag hetzelfde: je schakelt snel tussen verschillende werkzaamheden en collega’s weten jou te vinden als het gaat om informatiebeheer.
Je houdt je bezig met:
- het beheren van fysieke en digitale archief, het uitvoeren van kwaliteitscontroles hierop en voorstellen doen voor verbeteringen;
- correct toepassen van archiefprocedures en bewaartermijnen;
- het beantwoorden van vragen van collega’s over archieven en het opzoeken van documenten;
- het vervangen van de medewerker postregistratie bij afwezigheid;
- ondersteunen bij eventuele samenwerking met buurgemeenten op gebied van archivering.
Competenties
- Nauwkeurig;
- Analytisch;
- Hebt overzicht;
- Vernieuwende blik binnen een steeds verder digitaliserende omgeving.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau met de focus op archivering, bij voorkeur SOD II, LRM, HMDI of een vergelijkbare opleiding;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior medewerker DIV bij een gemeente of provincie;
- Beschikbaar voor 28 tot 32 uur per week;
- Aantoonbaar bereid om vanuit het stadskantoor te werken (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met Decos Join (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan).
Wensen
- Aantoonbare kennis van documentbeheer en archiefwetgeving, inclusief de Archiefwet en AVG (privacywetgeving) (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met het scannen en digitaal vastleggen van documenten (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare kennis van bewaartermijnen, correcte dossiervorming en digitale toegankelijkheids- en beveiligingsprotocollen (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met kwaliteitscontrole en rapportage van documentstromen;
- De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie (maximaal 1 A4) en waarom die geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.