Senior medewerker informatiebeheer

Gemeente Roosendaal

Sluit op: 7 jun 2025 om 08:30
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 30
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Informatiebeheerder
De groep Informatie Beheer bestaat uit Informatiebeheerders, Kwaliteitsbeheerders en Adviseurs Informatiebeheer. De missie van Informatie Beheer is om een kwalitatief hoogwaardig digitale informatievoorziening te realiseren en in stand te houden binnen de gemeentelijke organisatie. Je bent in de rol van Medewerker informatiebeheer verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en validiteit van documentaire informatie- en archiefproducten. Ons vakgebied is in beweging. Door allerlei ontwikkelingen staan we voor grote opgaven om ervoor te blijven zorgen dat de gemeente betrouwbaar en transparant blijft. Daarom zijn we gestart met een aantal projecten die onze informatiehuishouding naar een hoger niveau gaan tillen. Ook zijn we aan de slag met Lean voor het optimaliseren van onze Informatiebeheer processen in het sociaal domein.

De inhuuropdracht
De inhuuropdracht bestaat uit reguliere taken en specifiekere klussen. Meedraaien in de reguliere werkzaamheden is van belang omdat collega’s dit jaar regelmatig in opleiding gaan en dan kun jij de dienstverlening voort zetten.

De reguliere werkzaamheden:

  • Het sorteren en registeren van (digitale) post, scannen en controle op volledigheid van scans. Daarnaast het vormen, ontsluiten en afhandelen van (digitale) zaken;
  • Het controleren van de te archiveren zaken op volledigheid en juiste metadata om vervolgens te archiveren en relateren in Zaaksysteem. Ook het signaleren van zaken die niet juist worden aangeleverd is daarbij van belang;
  • Het verstrekken van informatie uit de (digitale) archieven en het extern opvragen en uitlenen van analoge dossiers;
  • Vanuit jouw uitvoerende rol denk je ook (pro) actief mee over vakinhoudelijke ontwikkelingen en organisatieontwikkelingen en wat dit betekent voor het team Informatie Beheer en voor de werkzaamheden.

De specifieke klussen:

  • Optimaliseren van Informatiebeheer dienstverlening, zoals zoekvragen in de oude archieven en studiezaaldienstverlening voor externen.
  • Voorstellen doen voor het uniformeren van de uitvoering van ‘opnemen, beheren en beschikbaarstellen’ van informatie.

Jouw senioriteit
Je bent iemand die al meerdere jaren werkervaring heeft in informatiebeheer bij de lokale overheid, hebt MBO+ werk- en denkniveau, aangevuld met minimaal SOD 1 en eventueel andere vakgerichte opleidingen zoals SOD 2, LARM of IDM. Je hebt affiniteit en ervaring met zowel analoge, als digitale archivering. En bent iemand die van nature oog heeft voor continue verbeteren en daar graag in samenspraak met collega’s initiatieven en voorstellen toe doet. Uiteraard dien je ook zelfstandig in het team te kunnen functioneren en ben je communicatief vaardig om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante recente werkervaring. Dit moet blijken uit CV.
  • In verband met wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege aard van opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?
  • Kandidaat heeft een relevante (minimaal) MBO opleiding (Dit moet blijken uit het CV)
  • Kandidaat heeft ervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
  • Tarief is maximaal € 65,--, dit is incl. reis, parkeer- en verblijfkosten. Tevens gaan wij ervan uit dat kandidaat zelf over devices beschikt zoals laptop en smartphone of deze verstrekt krijgt door leverancier/werkgever. Er is geen gelegenheid tot parkeren op eigen terrein.
  • Kandidaat heeft specifieke vakkennis van informatiebeheer, zoals SOD 1, SOD 2 en L(A)RM blijkt uit CV
  • Kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek) Communicatief vaardig Proactief en initiatiefrijk Verbindend/bruggenbouwer

Wensen

  • Kandidaat heeft specifieke kennis van archivering (bijkt uit cv)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx