Senior p&o adviseur

Gemeente Overbetuwe

Sluit op: 22 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 28
Provincies: Utrecht
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 oktober 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Jouw toekomstige team & onze organisatie
Het team is onderdeel van het domein Dienstverlening en bestaat uit ruim 25 medewerkers werkzaam op het gebied van communicatie, P&O, juridische zaken en inkoop. Het cluster P&O bestaat uit één senior P&O adviseur en vijf P&O adviseurs. Er wordt nauw samengewerkt met de collega’s van de personeels- en salarisadministratie.

Wat ga je doen?
Als onze tijdelijke senior P&O adviseur verricht je in nauwe samenwerking met de senior P&O-adviseur in de periode van 1 oktober t/m 15 november 2025 de volgende werkzaamheden voor 20 uur per week:

  • Uitvoering geven aan de actiepunten in de RI&E;
  • Zorgdragen voor digitalisering van het functieboek i.r.m. de gedigitaliseerde W&O-cyclus;
  • Uitwerken regeling functiewaardering;
  • Analyse en implementatie van VOG profielen;
  • Actualiseren van het Sociaal Statuut;
  • Opstellen van het jaarverslag integriteit;

Daarnaast vervang je vanaf 15 november t/m 30 januari onze vaste senior P&O adviseur tijdens haar verlof. In deze periode ben je 28 uur per week werkzaam en verricht je aanvullend de volgende werkzaamheden:

  • Adviseren van de gemeentesecretaris en het Managementteam op het gebied van beleid, organisatieontwikkeling en personele vraagstukken;
  • Helikopterview: bewaken van de voortgang van diverse P&O-ontwikkelingen, signaleren en oppakken (dringende) vraagstukken, e.d.;
  • Coaching en inhoudelijke sparringspartner van P&O adviseurs bij complexe casuïstiek;
  • Brugfunctie tussen P&O en PSA doormiddel van afstemmingsmomenten met de senior salarisadministrateur;

Wat breng je mee?
Als senior P&O adviseur ben je een teamplayer; je weet je collega’s te vinden en gebruik te maken van elkaars kennis. Je legt op natuurlijke wijze verbindingen, zowel binnen jouw eigen team als breder in de organisatie; Je hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding en werkt vanuit een proactieve, daadkrachtige opstelling. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je hebt een klantgerichte houding en beschikt over goede adviesvaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal en euro; €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ onderlinge afstemming maar minimaal 2 dagen op kantoor aanwezig zijn wordt verwacht in de hele periode.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van P&O op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 6 oktober 2025 voor 20 tot 28 uur voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen per week aanwezig te zijn op kantoor in Elst (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior P&O adviseur bij een overheidsorganisatie;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van sociaal statuut;
  • Aantoonbare werkervaring met het (strategisch) adviseren van gemeentesecretaris en Managementteam;
  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van uitvoering geven aan de actiepunten in het plan van aanpak RI&E;
  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van functieboek/-waardering;
  • Aantoonbare werkervaring met (inhoudelijke) coaching van en als sparringpartner van P&O adviseurs;
  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van VOG-profielen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx