Organisatie
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor stad en mensen, voor nu en toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Afdeling
Bij projectenbureau werken ongeveer 90 collega's (waarvan 10 projectbeheersers) aan verschillende projecten in organisatie. Denk aan projecten binnen grote gebiedsontwikkelingen, vastgoed- en verduurzamingsprojecten. Maar ook projecten op gebied van bedrijfsvoering, in sociaal domein of projecten die gaan over het implementeren van nieuwe wetgeving. Projectenbureau richt zich op het professionaliseren van projectmanagement als vak. We verwachten van al onze medewerkers dat zij een actieve bijdrage leveren aan de professionaliseringsslag en we investeren graag in persoonlijke en professionele ontwikkeling, zodat we als team steeds beter worden.
Opdracht
Draag jij bij aan het verstevigen van projectbeheersing binnen ons Projectenbureau? Bouw jij met jouw senioriteit op dit vakgebied mee aan een solide partnerschap met project- en programmamanagers? Hecht je ook waarde aan kennisoverdracht en vind je het leuk om collega's aan te sturen? Dan gaan wij graag met jou om tafel!
Jij zorgt ervoor dat projectbeheersing op alle vlakken een stap verder gebracht wordt. Als senior projectbeheerser is het adviseren van project- en programmamanagers bij het beheersen van programma’s en projecten op alle GROTIK-aspecten jouw voornaamste taak. Jij zorgt voor een volledig, juist en tijdig inzicht in de financiële stand van zaken van het project. Jij stelt de planning op en monitort de afhankelijkheden en de beschikbare capaciteit en deelt deze informatie met project- of programmamanager, ambtelijk opdrachtgever, afdeling financiën en eventueel accountant. Je bent verantwoordelijk voor uitvoering van gedegen risicomanagement, wat bijdraagt aan tijdige bijsturing op beheeraspecten. Je zorgt voor een transparant, toegankelijk en volledig projectdossier met alle noodzakelijke (besluit)stukken, waaronder contracten en verplichtingen en financiële rapportages. Op uitwerkingsniveau breng je verschillende afdelingen op gebied van projectbeheersing samen. Je maakt de vertaling tussen afdelingen en politiek gestuurde organisatie. Hierbij ben je in staat om zowel op praktisch uitvoeringsniveau als op abstract procesniveau te denken en te communiceren. Verder deel je graag je kennis en kunde met andere projectbeheersers.
Dankzij de senioriteit die jij meebrengt in dit vak kun jij een onafhankelijke positie innemen en durf jij tegenspraak te bieden als dat aan de orde is. Je bent effectief omdat je jouw analytisch vermogen en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen combineert met een scherpe focus op inhoudelijke doelen en sterke communicatieve vaardigheden. We herkennen in jou onmiddellijk een bruggenbouwer en netwerker zowel in- als extern. Uiteraard moet je in deze positie beschikken over een goed ontwikkeld politiek sensitief vermogen en kun je op alle niveaus schakelen. Je bent koersvast, maar hebt goed door wanneer het nodig is om een andere koers te varen. Je bent zorgvuldig in je werk en houdt overzicht op wat er moet gebeuren. Je bent als teamspeler met humor in staat om andere beheersers te trainen, ondersteunen en coördineren.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Eisen
- Afgeronde WO-bachelor opleiding
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectbeheersing van GROTIK aspecten
Wensen
- Afgeronde WO-bachelor opleiding in richting van infrastructuur / civiele techniek
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectbeheersing van GROTIK aspecten
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectbeheerser binnen een overheidsorganisatie
- Minimaal 2 jaar ervaring in het coachen van andere projectbeheersers, benoem waar dit is opgedaan
- Uiterlijk per 1 augustus beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week voor gehele duur van opdracht inclusief verlengingsopties