Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Er wordt gewerkt aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooroplopen in warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
Organisatiecultuur
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De cultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Opdracht
Voor het team Ontwerp & Realisatie binnen het domein Fysieke Leefomgeving zoekt gemeente Pijnacker-Nootdorp een senior projectleider civiel. De opdracht betreft civieltechnische advisering en engineering van diverse bouw- en woonrijpmaakwerkzaamheden en herinrichtingen van de openbare ruimte. Werkzaamheden omvatten o.a. advisering, opstellen en aanbesteden van contracten, aansturing van werkvoorbereiders, directievoerders, toezichthouders en adviesbureaus, en coördinatie van kabels- en leidingenverleggingen. Je werkt zelfstandig en in projectteams onder leiding van een projectmanager.
Competenties
- Mondeling en schriftelijk communicatief
- Proactief
- Overtuigingskracht
- Klantgericht
- Oplossingsgericht
- Teamspeler
- Flexibel
- Resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: alle werkdagen.
Uren
24-32 uur per week
Eisen
- Uiterlijk per 1 januari 2026 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week gedurende de gehele looptijd van de opdracht
- Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop of iPad meeneemt voor zakelijke contacten
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als civieltechnisch projectleider binnen een Nederlandse gemeente
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van civiele techniek
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als civieltechnisch projectleider binnen een gemeente
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als civieltechnisch projectleider met het opstellen én aanbesteden van contracten
- Aantoonbare werkervaring met het coördineren en afstemmen met diverse partijen, zoals gemeentelijke afdelingen, adviesbureaus, nutsbedrijven, waterschap, bedrijven en bewoners. Licht de werkervaring duidelijk toe in het cv middels een uitgeschreven referentie opdracht
