Verandering met IT-component
Een verandering met een IT-component realiseren heeft nogal wat voeten in de aarde. Zeker als je zoals bij ons direct met de meldkamers te maken krijgt. Het kan ook gaan om een intern verandertraject met meerdere deelprojecten, zoals werken aan de technologische basis van de toekomst die veilig, betrouwbaar en wendbaar is, of de vernieuwing van het bedrijfsvoeringslandschap.
Verantwoordelijkheid en werkwijze
Je zult veel koffie (mag ook thee zijn) moeten drinken met opdrachtgever(s), meldkamer gebruikers, beheerders en nog heel veel meer mensen om de ’neuzen dezelfde kant‘ op te krijgen. Hierbij wordt van jou verwacht dat je het voortouw neemt, knopen doorhakt, bijeenkomsten organiseert maar ook zware gesprekken voert. Dit alles in een omgeving waarin jij niet de enige bent met een veranderopdracht en waar planmatig wordt gewerkt zodat het belastinggeld verantwoord wordt uitgegeven. Je bent gepokt en gemazeld door ervaring en met een drive om projecten te realiseren, bij voorkeur met ervaring bij de overheid.
Portfolio en behoefte
Vanuit het portfolio voor het komend jaar zullen naast een groot aantal lopende programma's en projecten, ook weer nieuwe trajecten gestart gaan worden. De vraag naar project professionals is daarmee groter dan de beschikbare interne capaciteit en dat leidt ertoe dat het nodig is om extra capaciteit extern in te huren om een bijdrage te leveren aan het succesvol afronden van programma’s en projecten.
Taken senior projectmanager
- Eindverantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van een projectplan (PID).
- Eindverantwoordelijk voor de oplevering en borging van integrale IV ontwikkel- en implementatieprojecten, technische ICT projecten en/of verandertrajecten.
- Overleg binnen de context van het project met de gebruikersorganisatie, ketenpartners en externe partijen om de (implementatie)activiteiten op elkaar af te stemmen.
- Zorgdragen voor de tijdige oplevering van de projectmanagement producten vanaf start tot einde project.
- Zorgdragen voor de planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en op te leveren eindresultaat voor de eigen projecten.
- Inspireren van het projectteam om de noodzakelijke resultaten neer te zetten.
- Een volwaardige gesprekspartner voor de leiding en ook voor de medewerkers, wat blijkt uit senioriteit en vakbekwaamheid.
- Verantwoordelijk voor de realisatie van complexe en sterk organisatorische projecten op het gebied van informatievoorziening en implementatie van oplossingen.
Beschikbaarheid en screening
De Externe is inzetbaar vanaf 01-12-2026 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-12-2027 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever niet worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidatenonderzoek.
Screening en betrouwbaarheid
Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek met Omgevingsonderzoek (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Wijziging dienstverleningsmodel
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het dienstverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.
Werkzaamheden
- De planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en een goed eindresultaat;
- Signaleren en mitigeren van risico’s en issues, zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft;
- Een goede teamspirit;
- Het coachen van medewerkers binnen je project in hun vakinhoudelijke expertise;
- Het bijdragen aan verdere professionalisering.
Belangrijke stakeholders
- Stakeholders PDC Huisvesting
- Teams binnen Dienst-IV
- Voorzieningen binnen LMS
- Leveranciers van AV, IV, C2000, GMS
- Stakeholder Politie, Ambulance, Brandweer en Veiligheidsregio’s
- Meldkamer coördinatie punt
- Lokale ondersteuning Politie
- Functioneel beheerteams Politie, Ambulance en Brandweer
- Gebruikers Politie, Ambulance en Brandweer
Eisen voor de opdracht Senior projectleider lms (5 fte)
- Kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op Hbo-niveau.
- Kandidaat is in het bezit van een IPMA-C-certificaat (of hoger) of bereid dit op korte termijn te behalen.
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met de projectmanagementmethode Prince2 of Prince2 Agile.
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het meldkamerdomein.
- Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar werkervaring als senior projectleider.
- Kandidaat beschikt over specialistische kennis van netwerken en infrastructuur in relatie tot bouwprojecten.
- Kandidaat heeft aantoonbaar 5 jaar of meer ervaring in complexe verandertrajecten.
- Kandidaat heeft aantoonbaar 5 jaar of meer een leidende rol in een multidisciplinair project of programma.
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het leiding geven aan en coachen van (junior / medior) projectmanagers.
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een grote politieke organisatie (5000+).
- Kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele opdracht in loondienst bij opdrachtnemer of onderaannemer en geen ZZP’er.
- Vereiste competenties/vaardigheden:
- Klantgerichtheid
- Netwerkvaardigheid
- Maatschappelijke oriëntatie
- Organisatiesensitiviteit
- Overtuigingskracht
- Organisatievermogen
- Systeemdenken
- Vakmanschap
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
- Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Wensen voor de opdracht Senior projectleider lms (5 fte)
- Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projecten in een complex IT-landschap.
- Kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in het vertalen van businessbehoeften naar een aansluitplan.
- Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen de Politie en/of meldkamerdomein.
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ITIL.
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten die helder, toegankelijk en makkelijk te begrijpen zijn voor besluitvormers.
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een Agile omgeving (SAFe, LeSS, etc.).
- Kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op Hbo-niveau, in de richting van Informatica, Technische Bedrijfskunde of gelijkwaardig.
Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?
Dit kun je verwachten van het proces
1. Reageer op de opdracht Senior projectleider lms (5 fte)
Zodra je op deze opdracht reageert, nemen wij direct actie voor jou.
- We bekijken of jouw cv past bij de vereisten van de opdracht
- We evalueren je profiel op basis van de wensen van de opdrachtgever
- We zetten jouw tarief af tegen marktstandaarden voor de beste positionering
Met deze aanpak vergroot je jouw kans op een succesvolle match. Op werkdagen hoor je binnen 24 uur van ons over de uitkomst en de volgende stappen in het proces.
2. Introductie bij Nationale Politie
Als jouw profiel aansluit bij de wensen van Nationale Politie, doorlopen we samen de volgende stappen:
- Je profiel wordt voorgesteld aan Nationale Politie
- Wanneer vereist verzamelen we aanvullend materiaal, zoals een motivatie, diploma’s, referenties of een VOG
- We stellen samen een overtuigend voorstel op waarin jouw toegevoegde waarde centraal staat
- Op basis van onze marktinzichten geven we tariefadvies, waarbij jij de uiteindelijke keuze maakt
Reageert Nationale Politie enthousiast, dan volgt doorgaans een intake of kennismakingsgesprek.
3. Tijd om te starten!
Eerlijke en heldere afspraken zijn bij ons het uitgangspunt. Wij schakelen enkel rechtstreeks met zelfstandigen zodat het proces overzichtelijk en inzichtelijk blijft.
- Laag tarief: 13% marge op je uurtarief, en na het eerste jaar wordt dit zelfs 11%.
- Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, ontvang je je brutoloon binnen 24 uur op werkdagen.
- Volledige vrijheid: bij ons zijn er geen concurrentie- of relatiebedingen. Krijg je een vervolgopdracht bij dezelfde opdrachtgever na een succesvolle afronding? Jij beslist, zonder beperkingen.
Dankzij deze afspraken werk je zorgeloos en met maximale ruimte voor eigen keuzes.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
We stellen ons graag voor
Wij zijn LibLab
LibLab is een bemiddelingsplatform dat volledig draait om zelfstandig professionals. Wij kennen het klappen van de zweep, want met ruim 18 jaar ervaring als zelfstandig professionals weten we precies waar je als zelfstandige tegenaan loopt: het vinden van passende opdrachten en het samenwerken met intermediairs brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Wij zien echter volop kansen voor verbetering. Wij geloven dat het simpeler én beter kan. Vanuit die overtuiging zetten wij ons dag in, dag uit in om het verschil te maken.
De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige
- Snel reactie: plaats je reactie op een opdracht en ontvang binnen één werkdag een terugkoppeling over de match
- Gunstige tarieven: je betaalt slechts 13% marge die na 12 maanden verlaagt naar 11%
- Vlotte uitbetaling: na ontvangst van betaling door de opdrachtgever staat je factuurbedrag of loon binnen 24 uur op je rekening
- Zonder overbodige beperkingen: geen concurrentiebeding of relatiebeding, na afronding van je klus ben je volledig vrij om te kiezen wat je doet