Senior salarisadministrateur / payroll specialist

Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN)

Sluit op: 21 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Groningen
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 mei 2025
Eind datum: 21 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
SNN is een samenwerkingsverband van de drie noordelijke provincies. Wij stimuleren, faciliteren en verbinden ambities gericht op de ontwikkeling van Noord-Nederland. Wij voeren diverse subsidieprogramma’s uit, faciliteren noordelijke samenwerking en behartigen de belangen van het Noorden in Den Haag en Brussel. Met ruim 200 collega’s zetten we ons dagelijks in om Noord-Nederland nóg mooier en sterker te maken. Als proactieve dienstverlener staan we dicht bij onze klanten, opdrachtgevers en samenwerkingspartners.

Team
Je maakt deel uit van team Mens & Organisatie (M&O) van het SNN. Binnen dit team zijn een teamleider/adviseur, een adviseur en vier medewerkers werkzaam onder leiding van de manager Bedrijfsvoering.

Opdracht
Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een ervaren en zelfstandige Senior Salarisadministrateur / Payroll Specialist met aantoonbare ervaring in AFAS Profit en InSite.

Je bent verantwoordelijk voor het analyseren, beheren en optimaliseren van de volledige salarisadministratie. Je implementeert verbeteringen in AFAS, beheert workflows, voert controles uit op mutaties en verzorgt tijdige en correcte verwerkingen van lonen, afdrachten, pensioenen en loonaangifte.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig vastleggen en documenteren van werkprocessen, zodat kennis geborgd wordt en overdraagbaar is binnen het team.

Verantwoordelijkheden

  • Analyseren, optimaliseren en beheren van payrollprocessen
  • Inrichten, onderhouden en verbeteren van workflows binnen AFAS Profit en InSite (Payroll)
  • Signaleren en oplossen van knelpunten
  • Uitvoeren van de volledige salarisverwerking, inclusief loonaangifte, belastingen, afdrachten en pensioenverplichtingen
  • Waarborgen van een correcte toepassing van wet- en regelgeving
  • Afstemming met M&O, financiën en relevante externe partijen
  • Vastleggen en actualiseren van werkprocessen en procedures

Competenties

  • Je bent een toegankelijke en sociale collega.
  • Je bent erg zorgvuldig en hebt oog voor detail.
  • Je werkt zelfstandig, maar weet je collega’s op te zoeken wanneer nodig.
  • Je werkt procesgericht en bent proactief in het signaleren en doorvoeren van verbeteringen.

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10/11

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur
  • Een afgeronde PDL opleiding

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met AFAS Profit en InSite
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur
  • Aantoonbare werkervaring met de CAO Provincies
  • Een afgeronde VPS opleiding
  • Aantoonbare werkervaring met belastingwetgeving, sociale verzekeringen en de pensioenwet

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx