Senior technisch applicatiebeheerder

Provincie Gelderland

Verlopen op: 14 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Omschrijving Opdrachtgever
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Opdracht
De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) van provincie Gelderland ondersteunt de klantgerichte benadering van provincie met IT-hulpmiddelen. De interne organisatie wordt voorzien van oplossingen die werkprocessen ondersteunen ten behoeve van de buitenwereld: burgers, bedrijven en andere overheden. Tevens worden er informatiesystemen ingezet om de dienstverlening en informatiedeling ook elektronisch aan te bieden.In deze dynamische en veelzijdige functie speel jij een sleutelrol in het ondersteunen van de afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) van Provincie Gelderland. Als ICT-professional ben jij verantwoordelijk voor de effectieve inzet van IT-hulpmiddelen en werk je zowel binnen reguliere beheerprocessen (zoals ITIL, ASL, BiSL) als aan diverse projecten. Jij zorgt ervoor dat alles soepel en efficiënt verloopt door het opstellen en onderhouden van werkinstructies en beheerdocumentatie. Jouw bijdrage is essentieel voor het optimaliseren van ICT-processen en het versterken van de IT-infrastructuur. Je stemt breed met anderen af, denk aan functioneel beheerders, database beheerders, architectuur, security, gebruikersgroepen etc.Het I&A Beheer team bestaat uit circa 30 medewerkers die zijn onderverdeeld in drie inhoudelijke teams: functioneel beheerders, een Azureteam en technisch applicatiebeheerders. Voor dit laatste team zoeken wij tijdelijk versterking. De reden is dat een deel van de collega’s zich dit jaar bezig houdt met het migreren van applicaties naar Azure. De technisch applicatiebeheerders zijn verantwoordelijk voor het technisch applicatiebeheer van nagenoeg alle applicaties die provincie beschikbaar stelt. De portefeuille van ruim 400 applicaties wordt momenteel beheerd op verschillende platforms, zoals Citrix (Ivanti), Microsoft Intune en Azure Virtual Desktop.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Het afstemmen van opdrachten met verschillende teams van de afdeling (soms op basis van SLA’s) zodat de applicaties voldoen aan de overeengekomen prestatiekenmerken.
  • Coördineren en oplossen van 2e- dan wel 3e lijns storingen, incidenten en problemen in samenwerking met leveranciers of supportpartijen.
  • Bijdragen aan versiebeheer, configuratiebeheer en licentiebeheer.
  • Begeleiden en uitvoeren van wijzigingen aan bestaande ICT-systemen, inclusief impactanalyses en bijdragen aan het besluitproces.
  • Implementeren van nieuwe versies van (bestaande) applicaties; op vooraf bepaalde release momenten, buiten kantoortijd.
  • Inbrengen van vaktechnische kennis in projecten en het monitoren van applicatieprestaties.
  • Het opstellen en onderhouden van werkinstructies en beheerdocumentatie.
  • Zorg dragen voor de financiële afhandeling en afstemming met externe partijen.
  • Uitvoeren van technische (applicatie) testen tijdens update weekenden.

Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 maal een periode van 6 maanden.Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 augustus 2025 inzetbaar is voor minimaal 32 uur per week.De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO ICT opleiding met minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de IT. Benoem de naam van de opleiding, de afstudeerrichting, de plaats en het afstudeerjaar. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2018 - heden) in de functie van (technisch) applicatiebeheerder van bedrijfsvoering applicaties bij of voor een organisatie met 500+ medewerkers. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting in welke periode u bij of voor welke organisatie werkzaam bent geweest, het aantal medewerkers werkzaam bij deze organisatie en welke functie u heeft ingevuld gedurende deze periode.

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met Powershell scrips, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Kandidaat heeft ervaring met het zelf aanpassen van bestaande Powershell scripts (10 pt) Kandidaat heeft ervaring met het zelf creëren van Powershell scripts (20 pt) Kandidaat heeft geen (of alleen lees/interpretatie) ervaring met Powershell scripts (0 pt)
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server – client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Kandidaat beschikt over 3 tot 5 jaar ervaring (15 pt), 1 tot 3 jaar ervaring (5 pt), tenminste 5 jaar ervaring (25 pt), of minder dan 1 jaar ervaring (0 pt).
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met de methoden en technieken ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL, voor het beheren van de informatiesystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Kandidaat heeft ervaring met 1 (5 pt), 2 (10 pt), 3 (15 pt), 4 (20 pt) of alle 5 (25 pt) van de genoemde methoden en technieken. Geen ervaring (0 pt).
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met het beheren van de volgende applicaties: Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Kandidaat heeft ervaring met 1 (0 pt), 2 (5 pt), 3 (10 pt), 4 (15 pt) of alle 5 (20 pt) van de genoemde applicaties.
  • Kandidaat beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) en/of Azure Administrator (AZ-104) certificaat, aan te tonen met naam van de cursus/opleiding en het jaar waarin het certificaat is behaald. Geen certificaat (0 pt), één certificaat (5 pt), beide certificaten (10 pt).
Deze opdracht is verlopen.