Als Senior Grond/Weg/Waterbouw kom je te werken voor de afdeling Directievoering & Toezicht van Stadsingenieurs, makers van de Utrechtse buitenruimte.
Stadsingenieurs is één van de zes afdelingen binnen Stadsbedrijven en is het interne ingenieursbureau van onze gemeente. We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis én techniek van en voor de stad. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte, zowel onder- als bovengronds. Kijk voor meer informatie over de afdeling Stadsingenieurs op https://www.werkenbijutrecht.nl/stadsingenieurs.
Als Senior Toezichthouder Grond/Weg/Waterbouw zul je werkzaam zijn op diverse projecten in de openbare ruimte.
Je moet dan denken aan het maken van een andere inrichting met als doel de verkeersveiligheid verbeteren of een straat groener maken. Maar ook rioleringswerk of de renovatie van een brug. Een aantal voorbeeldprojecten zijn: riool Lange Jufferstraat en de herinrichting van de Bernadottelaan. Zo werken we aan een stad waar het prettig wonen, wandelen en winkelen is.
Voor deze opdracht zijn we op zoek naar 2 Senior Toezichthouders. We verwachten dat 1 toezichthouder per januari kan starten en dat de ander vanaf week 8 ingezet kan worden.
Je taken zijn:
De Senior Toezichthouder Civieltechnische Constructies adviseert de projectmanager in de contractfase van een project, houdt toezicht op de uitvoering van het werk en verzorgt de besteksadministratie. Je bent voor de aannemer en de omgeving het eerste aanspreekpunt.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Je adviseert over praktische uitvoerbaarheid van plannen, bestekken en/of tekeningen;
- Je verzamelt c.q. meet benodigde gegevens en zet deze op tekening;
- Je overlegt (voor aanvang) met betrokken partijen over uit te voeren technische werkzaamheden en verkeersmaatregelen;
- Je houdt dagelijks toezicht (prijs/kwaliteit, veiligheid, planning, etc.) op het in uitvoering zijnde werk in overeenstemming met het bestek (veelal volgens RAW-systematiek);
- Je overlegt met betrokken partijen en stuurt waar nodig bij in overleg met de directievoerder;
- Je rapporteert aan de directievoerder en adviseert t.a.v. meer- en minderwerken;
- Je verzorgt de besteksadministratie door het bijhouden van een dagboek, maken van financiële calculaties en termijnstaten en complementeren van revisiegegevens en -tekeningen.
De complexiteit van het werk zit in de krappe planning, de afstemming met diensten, bewoners en bedrijven, de drukke Utrechtse binnenstedelijke omgeving, of een combinatie van alle drie. Over je werk communiceer je veel met de directievoerder.
Eisen
- Geef hier twee recente en relevante referenties op. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren met de volgende informatie:
- Naam organisatie;
- Naam contactpersoon;
- Afdeling en functie contactpersoon;
- Telefoonnummer contactpersoon.
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je bent in het bezit van minimaal een mbo niveau 3 diploma in de richting Civiele Techniek;
- Je beschikt over het VCA-vol certificaat;
- Je hebt kennis van en ervaring met civieltechnische projecten in de openbare ruimte;
- Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld;
- Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
Wensen
- Hoeveel werkervaring heb je in een soortgelijke functie?
- 5 tot 8 jaar
- Meer dan 8 jaar
- Geef een voorbeeld van een situatie tijdens de uitvoering van een project waarin je niet op één lijn lag met een aannemer. Beschrijf hoe je dit hebt opgelost, wat jouw rol was en waarin je het verschil hebt gemaakt.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is maximaal 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) om mogelijke belangenverstrengeling uit te sluiten.
- Geef een voorbeeld van een situatie tijdens de uitvoering van een project waarbij afstemming nodig was met de omgeving (bewoners, bedrijven, gebruikers). Beschrijf hoe je communicatie naar verschillende partijen hebt aangepakt, wat jouw rol was en waarin je het verschil hebt gemaakt.
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel (maximaal 1/2 A4). De motivatie moet door de kandidaat zelf geschreven zijn.