Senior vergunningverlener – gemeente nijkerk

BLNP

Sluit op: 3 jun 2025 om 11:21
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Omgevingsdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 9 juni 2025
Eind datum: 28 november 2025

Over gemeente Nijkerk
Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 45.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 450 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.
De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.
Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Voor ons team Veiligheid (OOV, Vergunningverlening, Handhaving)
zoeken wij een ervaren en beleidsmatig sterke senior vergunningverlener tevens klankbord/werkverdeler voor het cluster vergunningverlening.

Wat ga je doen?
Als senior Vergunningenverlener zorg je voor de tijdige en juiste afhandeling van (complexe) aanvragen op het gebied van de APV en Bijzondere wetten. Je voert de regie over de afhandeling van de vergunningverlening binnen het team. Complexe aanvragen voor Drank- en Horecavergunningen en (grotere) evenementen zijn eveneens jouw verantwoordelijkheid. Je initieert en voert daartoe in- en extern overleg, en een korte lijn met de portefeuillehouder(s). Vanuit je ervaring en expertise en in samenspraak met collega’s draag je bij aan de ontwikkeling van (vergunningen) beleid en actualisatie van de APV.
Concreet:

  • Juiste en tijdige interne regievoering over de afhandeling van de vergunningverlening binnen het team
  • Complexe aanvragen voor vergunningen tijdig en juist verlenen.
  • Afstemming met organisatoren over het veilig laten verlopen van evenementen.
  • Zorgen dat complexe projecten tot een goed resultaat leiden.
  • Op basis van je expertkennis en ervaring ben je vraagbaak/coach voor collega’s bij het behalen van de resultaten van het team, je bent sparringpartner voor de teamleider en portefeuillehouder.
  • Signaleren van ontwikkelingen op het vakgebied, verwerken in bestaand en nieuw beleid.

Competenties

  • Integrale blik en in scenario’s denken
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Daadkrachtig en besluitvaardig
  • Proactief en resultaatgericht
  • Een verbinder
  • Integer

Verder zien wij graag dat je als medewerker:

  • nieuwsgierig blijft en in ontwikkeling wilt zijn.
  • de samenwerking zoekt en zelfstandig je taken oppakt.
  • kritisch durft te zijn en feedback geeft en ontvangt.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en of denkniveau
  • Aantoonbare kennis en ervaring in het strategisch adviseren in een gemeentelijke organisatie
  • Een antenne voor politieke/bestuurlijke gevoelige onderwerpen en weet daar naar te handelen
  • Minimaal 5 jaar passende werkervaring op het werkgebied, bij voorkeur in een vergelijkbare (functie)omgeving
  • Goed ontwikkelde omgevingssensitiviteit
  • Sterk in analyseren en adviseren
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
  • Goed ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en handelen hiernaar

Wensen

  • Kennis van en ervaring met Wet BIBOB is een pre, evenals ervaring bij gemeenten
  • Dienstverlenend en klantgericht en in staat om binnen de geldende kaders maatwerk te bieden

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx