Service Manager

Schiphol

Sluit op: 15 sep 2025 om 16:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 29 september 2025
Eind datum: 31 december 2025

De afdeling
Binnen het Business Platform Team Security en Safety Technology (BPT SST) wordt gewerkt aan de missie van Security en Safety Technology: ‘Iedereen op Schiphol kan veilig reizen en werken’ vanuit een IT & Data perspectief. Het BPT SST beheert en ontwikkelt diverse bedrijfskritische operationele Security- en Safety Technology-systemen (informatiesystemen en assets) die worden ingezet voor de primaire luchthavenprocessen en ter ondersteuning van de afdeling SST.

De opdracht
De opdracht richt zich op het ondersteunen van de Security- en Safety-processen en hun gebruikers door samen met business units gewenste functionaliteiten en veranderingen te plannen, te ontwikkelen, te implementeren en te beheren. Daarbij ligt de nadruk op het vereenvoudigen en veiliger maken van complexe IT-landschappen, het stimuleren van een data driven way of working en het realiseren van een veilig en betrouwbaar systeemlandschap dat past bij een 24/7 opererende luchthaven. Het BPT SST draagt verantwoordelijkheid voor de realisatie, exploitatie en continuïteit van deze systemen en voor de levering van IT-services aan de bedrijfsonderdelen van SST.

Doel van de opdracht
De Service Manager verdeelt de aandacht tussen de dagelijkse operatie en de stakeholders van de dienstenportefeuille. Binnen de opdracht lever je een bijdrage aan de veiligheid en ondersteuning van operationele processen binnen het Security & Safety domein. Je borgt en optimaliseert processen in een dynamische omgeving en bewaakt de kwaliteit van de oplossingen die voor stakeholders worden ontwikkeld of geleverd. Ook het naleven van compliance, IT-risk en cyber security binnen de dienstverlening en het uitvoeren en monitoren van het financiële proces vallen binnen de scope van de opdracht.

Verantwoordelijkheden
– Adviseren over servicedienstverlening, functionaliteit en financiën richting Product Owner en Functioneel Beheer;
– Monitoren en evalueren van de dienstverlening van leveranciers en afstemmen van de dagelijkse operatie;
– Fungeren als escalatiepunt en schakel tussen interne teams en leveranciers;
– Zorgen dat assets en informatievoorziening voldoen aan wet- en regelgeving en dit beheren in de CMDB;
– Signaleren, mitigeren en bewaken van risico’s;
– Actief deelnemen aan projecten, inclusief het begeleiden van de overdracht naar beheer van gewijzigde of nieuwe diensten;
– Verantwoordelijkheid nemen voor het financiële proces rondom de dienstenportefeuille;
– Vertalen van beleidsdocumenten naar procedures, handleidingen en operationele processen met oog voor risico’s en cyber security.

Aanvullende informatie
• CV & Motivatie gericht op de opdracht, graag in het Nederlands en in PDF aanleveren;
• Omvang CV maximaal 1500 KB.
• Belangrijk: Zorg ervoor dat de informatie over de kandidaat volledig is.
• Leveranciers van kandidaten dienen op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Schiphol) CAO. Deze inzet valt in schaal 11 van de Schiphol CAO.
• Een VGB is een vereiste voor deze opdracht.
• De kandidaat beschikt over een identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) dat geldig is bij intake en op de startdatum van het contract van de kandidaat en ter controle kan worden getoond.
• Bij het aanbieden van de kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met de voorwaarden van deze specifieke opdrachtgever. Als u niet bekend bent met deze voorwaarden, kunt u deze opvragen bij de verantwoordelijke recruiter.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • HBO/WO denk- en werkniveau
  • Minimaal 2 jaar ervaring als Service Manager of in een vergelijkbare rol
  • Ervaring met werken in een Agile omgeving en een agile mindset
  • Analytisch vermogen en in staat complexiteit terug te brengen tot de essentie
  • Ervaring met ITIL-processen
  • Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels in woord en geschrift
  • Aantoonbare ervaring met het zelfstandig aansturen van externe partijen
  • Een VGB is een vereiste voor deze opdracht
  • De kandidaat beschikt over een identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) dat geldig is bij intake en op de startdatum van het contract van de kandidaat en ter controle kan worden getoond

Wensen

  • Adviseren over servicedienstverlening, functionaliteit en financiën richting Product Owner en Functioneel Beheer
  • Monitoren en evalueren van de dienstverlening van leveranciers en afstemmen van de dagelijkse operatie
  • Fungeren als escalatiepunt en schakel tussen interne teams en leveranciers
  • Zorgen dat assets en informatievoorziening voldoen aan wet- en regelgeving en dit beheren in de CMDB
  • Signaleren, mitigeren en bewaken van risico’s
  • Actief deelnemen aan projecten, inclusief het begeleiden van de overdracht naar beheer van gewijzigde of nieuwe diensten
  • Verantwoordelijkheid nemen voor het financiële proces rondom de dienstenportefeuille
  • Vertalen van beleidsdocumenten naar procedures, handleidingen en operationele processen met oog voor risico’s en cyber security

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx