Service Manager -Specific Workplace Services

TenneT

Sluit op: 4 sep 2025 om 13:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 40
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 15 september 2025
Eind datum: 14 september 2026

Service Manager – Specific Workplace Services
TenneT is de eerste grensoverschrijdende elektriciteitstransporteur van Europa. Met 21.000 kilometer aan hoogspanningsverbindingen en 41 miljoen eindgebruikers in Nederland en Duitsland behoren we tot de top 5 elektriciteitstransporteurs van Europa. Onze focus is gericht op de ontwikkeling van een Noordwest-Europese energiemarkt, op de integratie van duurzame energie en onze safety performance. Safety is een belangrijke kernwaarde voor TenneT. We leggen de lat hoog, voor zowel medewerkers als onze contractors. Taking power further.

Wat doe je als IT Service Manager (OT) bij TenneT?
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van de IT-services die onder jouw verantwoordelijkheid vallen. In dit geval gaat dat over de diensten die geleverd worden door het team Specific Workplace Services waar je zelf ook deel van uitmaakt. Deze diensten omvatten verschillende managed OT-werkplek en platform diensten die kritiek zijn voor het goed functioneren van de power grid van TenneT.

Wat zijn je belangrijkste taken als IT Service Manager?
– Zorgen dat IT-diensten aansluiten bij de bedrijfsdoelstellingen en voldoen aan de behoeften van de organisatie en IT-management
– Ontwikkelen en implementeren van IT-service strategieën en roadmaps, in lijn met de strategische richting van het bedrijf.
– Beheren van de levering van IT-diensten aan interne en externe klanten, en toezien op het behalen (of overtreffen) van servicelevel agreements (SLA’s).
– Opstellen en onderhouden van documentatie zoals servicecatalogi, SLA’s en operationele procedures.
– Monitoren en analyseren van de prestaties van IT-diensten, en samenwerken met teams om knelpunten te identificeren en op te lossen.
– Continu verbeteren van IT-serviceprocessen en -methoden om efficiëntie en effectiviteit te verhogen.
– Aansturing, rapportage en bewaking van de operationele kosten.

Aanvullende informatie
– Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (TenneT) cao. Deze inzet valt in schaal 7 van de TenneT cao;
– 2 dagen per week op locatie in Arnhem MCE, Maandag verplicht. Daarnaast is donderdag gewenst.
– Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands
– Intakegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 15 september.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Service Manager in een (middel)grote organisatie
  • Aantoonbare kennis en ervaring met leveranciersmanagement
  • Ervaring met ITIL en waarde gestuurd werken
  • Uitstekende taal- en presentatievaardigheden, zowel in het Engels als in het Nederlands
  • Kennis en ervaring met agile werken
  • 2 dagen per week op locatie in Arnhem MCE, maandag verplicht, donderdag gewenst
  • Persoonlijke motivatie en CV dienen in het Nederlands te worden aangeleverd
  • AIVD screening is voor deze aanvraag van toepassing; kandidaat kan starten met beperkte werkzaamheden op de VOG, als de AIVD screening is afgerond kan al het werk uitgevoerd worden

Wensen

  • Ketendenken
  • Organisatiesensitiviteit
  • Klantgerichtheid
  • Besluitvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Stakeholder management
  • Planmatig werken

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx