Organisatie
BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie: de BEL Combinatie. Er wordt gewerkt vanuit vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.
Opdracht
Als Specialist Financiën voer je werkzaamheden uit voor de drie gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Je houdt je bezig met complexe administratieve en financiële werkzaamheden, waaronder:
- Verwerken van complexe boekingen
- Beheren van de staat van activa
- Opstellen en aanleveren iV3-aangifte
- Opleveren van financiële overzichten
- Opstellen en aanleveren aangifte BTW en BCF
- Periodiek afsluiten van de administratie
- Aansluiting van de verschillende sub-administraties
- Opstellen van het balansdossier voor de accountant
- Beheer van financieel administratieve processen
- Input leveren voor planning & control instrumenten
- Aanspreekpunt voor collega's binnen financiën en P&C
- Signaleren en uitvoeren van verbeteringen in financiële processen
- Adviseren over nieuwe ontwikkelingen en bijdragen aan beleid
- Contact onderhouden met interne en externe partijen
Competenties
Je weet hoe je een goede financiële administratie voert binnen een moderne planning & control-organisatie. Je werkt doel- en resultaatgericht, doorziet processen en weet knelpunten te verbeteren. Je beschikt over goede communicatieve en coachende vaardigheden. Verder ben je:
- Stressbestendig
- Nauwkeurig
- Heb je een goed gevoel voor humor
- Proactief
- Communicatief vaardig
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, conform de van toepassing zijnde CAO inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. De opdracht wordt vervuld op de werkdagen maandag t/m vrijdag.
Eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Key2Finance
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel medewerker binnen een gemeente
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën en het toepassen van het BBV
Wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het verzorgen van BTW-aangiften
- Aantoonbare afgeronde hbo opleiding in de richting van financiën en/of bedrijfseconomie
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van maand-, kwartaal- en jaarsluitingen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van debiteurenbeheer