Specialist tarieven en berichtenverkeer jeugdhulp en wmo

Gemeente Woerden

Sluit op: 8 jan 2026 om 09:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 16
Provincies: Utrecht
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 februari 2026
Eind datum: 4 september 2028

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen. Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. Ontwikkeling en brede inzetbaarheid worden gestimuleerd. Er is flexibiliteit in werkzaamheden en er worden interessante interne projecten aangeboden.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater

Team
Regio Utrecht West (gemeenten De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht en Woerden) zoekt een specialist tarieven en berichtenverkeer Jeugdhulp en Wmo die gepositioneerd zal worden bij de gemeente Woerden. Deze specialist wordt ingezet in het project dat de nieuwe regionale inkoop van Jeugdhulp en Wmo moet verzorgen.

Opdracht
De specialist heeft onder andere de volgende taken:

  • Adviseren over en uitwerken van effecten op het berichtenverkeer van (beleidsmatige) keuzes ten aanzien van de inkoop
  • Berekenen van tarieven en financiële effecten op de Jeugdhulp en Wmo van de inkoop
  • Adviseren over en uitwerken van maatregelen ten aanzien van de conversie van zorg- en ondersteuningstrajecten van de huidige contractering naar de nieuwe contractvormen
  • Verzamelen van benodigde informatie en beantwoorden van vragen van het adviesbureau dat gedurende de inkoop kostprijsberekeningen opstelt
  • Uitwerken van nieuwe administratieve regionale processen op basis van landelijke standaarden en passend bij lokale organisaties van gemeentelijke en andere verwijzers, zoals berichtenverkeer en administratieprotocol
  • Bijdragen aan dialoogsessies met interne en externe stakeholders over deze administratieve processen

Kennis en ervaring
In deze functie beschik je over kennis van en ervaring met jeugdhulp en Wmo. Je hebt kennis en ervaring met berichtenverkeer en met de ontwikkeling van landelijke standaarden ten aanzien van berichtenverkeer, declaraties en verantwoording. Deze ervaring is opgedaan als senior in een gemeentelijke backoffice voor berichtenverkeer, bij voorkeur in een situatie van aanzienlijke verandering. Mogelijk ben je eerder ingezet in een vergelijkbare rol binnen een inkooptraject.

Communicatieve vaardigheden
Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en treedt rustig en overtuigend op in overleg. Je bent in staat om heldere en duidelijke documenten op te stellen. Je bent goed thuis in Word en kunt zeer goed overweg met Excel. Er wordt regionaal samengewerkt op basis van MS Teams en SharePoint.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 en is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen: n.t.b.
Hybride werken mogelijk: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Specialist tarieven en berichtenverkeer jeugdhulp en wmo

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met tarieven (PxQ, taakgerichte en trajectfinanciering), financiën en berichtenverkeer ten aanzien van jeugdhulp en Wmo bij een overheidsorganisatie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met advisering op directieniveau bij een overheidsorganisatie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met werken in een projectorganisatie bij een overheidsorganisatie
  • Bring your own device is van toepassing; bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, waaronder laptop, telefoon en toebehoren

Wensen voor de opdracht Specialist tarieven en berichtenverkeer jeugdhulp en wmo

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met tarieven (PxQ, taakgerichte en trajectfinanciering), financiën en berichtenverkeer ten aanzien van jeugdhulp en Wmo bij een overheidsorganisatie
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met advisering op directieniveau bij een overheidsorganisatie
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met werken in een projectorganisatie bij een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare kennis en werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Excel in complexe situaties, duidelijk benoemd in het cv aan de hand van voorbeelden

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Specialist tarieven en berichtenverkeer jeugdhulp en wmo

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Woerden

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Woerden? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Woerden
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Woerden, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx