Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collega’s die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.
Over ons team
Team Beheer Openbare Ruimte (BOR) van het domein fysieke leefomgeving is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle wegenbouwkundige zaken alle aspecten zoals riolering, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 22 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).
Opdracht
De specialist wegenonderhoud – wegbeheerder is een zelfstandige en afwisselende functie. Je gaat aan de slag om het huidige wegenbeheerplan te upgraden en te vertalen naar projectplannen (incl. mijlpalen) en een meerjarenplanning. Je zorgt dat alle weginspecties weer up tot date worden en geïmplementeerd kunnen worden in het beheersysteem. Je geeft sturing aan het plannen en organiseren van onderhouds(wegen)projecten in de openbare ruimte. Hierbij stem je integraal af met andere projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Voor alle werkzaamheden die voortkomen uit het wegenbeheerplan verzorg je tijdig de communicatie naar het bestuur, bewoners, verenigingen en winkeliers. Je adviseert en beslist over de bereikbaarheid, parkeren en verkeersveiligheid. Je vertegenwoordigt de gemeente en bent een sparringpartner voor onder meer politie, provincie, Rijkswaterstaat, projectontwikkelaars, lokale ondernemers en inwoners. Verder beschik je over:
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 juli 2025 tussen 9.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Eisen
- Uiterlijk beschikbaar per 31 augustus 2025 voor minimaal 24 uur per week.
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Civiele Techniek of gelijkwaardig.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing; de kandidaat moet zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop c.q. iPad meenemen voor alle zakelijke contacten.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling.
Wensen
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling.
- Aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder/adviseur of civiel projectleider met wegen(onderhouds)projecten en onderhoudscontracten bij tenminste drie verschillende opdrachten. Benoem deze projecten duidelijk in het cv.
- Aantoonbare werkervaring met projectvoorbereidingen en aanbestedingen en opdrachtverstrekking naar externe partijen (benoem waar deze is opgedaan).
- Aantoonbare werkervaring in de begeleiding van projectteams en het opzetten en toetsen van projectplannen, planningen en risicoanalyses, betreffende wegenonderhouds en/of wegen-reconstructieprojecten in de openbare ruimte (benoem waar deze is opgedaan).
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders en het organiseren van bewonersparticipatie.