Strategisch financieel adviseur

Gemeente Veenendaal

Sluit op: 11 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 130
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 11 juni 2025
Eind datum: 1 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.
Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.
De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Opdracht
De strategisch financieel adviseur Ruimte heeft een initiërende, signalerende, adviserende rol op strategisch financieel gebied op het terrein van vastgoed, openbaar beheer, leefbaarheid, veiligheid, ruimtelijke ordening en wijkservice en zorgt voor de strategische advisering en uitwerking bij de P&C documenten. Hij/zij draagt bij aan de visie ontwikkeling op het financieel perspectief van de gemeente en bewaakt samen met de andere strategen van team Financiën de integraliteit. Bovendien weet deze strateeg zich uitstekend uit te drukken in woord en geschrift. De strategisch financieel adviseur toetst daarnaast voorstellen (van de eigen teams) aan directie, college en raad op het gebied van financiën.

Strategisch financieel adviseur voor Ruimte
- financieel strategische advisering richting teams;
- strategische inbreng P&C documenten;
- uitwerken visie ontwikkeling gemeente in financieel perspectief;
- opstellen adviezen;
- in kaart brengen financiële en bestuurlijke ontwikkelingen;
- financiële toets directie, college- en raadsvoorstellen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken, werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in financieel en strategisch advies bij/voor een gemeente
  • Beschikbaar per 1 juni 2025, voor 36 uur per week
  • Aantoonbare kennis van het “Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeenten” (BBV), beschrijf dit duidelijk in het CV

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau (financieel of bedrijfseconomisch); (30 punten)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in financieel en strategisch advies bij een gemeente (30 punten)
  • Aantoonbaar diploma behaald m.b.t. “Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeenten” (BBV)
  • Een maximum uurtarief van € 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx