Opdrachtomschrijving
Waar nodig vanuit expertise van mobiliteit advisering / input leveren voor de vervolgonderzoeken:- Vervoerswaardestudie. Vervolgonderzoek op basis van de uitkomsten van de OV vervoerswaardestudie (reeds uitgevoerd). Betreft o.a. reistijd van BRT i.r.t. vervoerswaarde en nadere bestudering inpassing van de BRT aan de westzijde van SKLK (in Lunetten).- Fasering. Input leveren vanuit mobiliteit voor de uitwerking van de fasering van SKLK. Hoe kan de voorkeursrichting in stappen gerealiseerd worden? En werkt elke tussenfase dan goed qua bereikbaarheid, OV-ontsluiting en parkeren? Voor de eerste fase van de fasering denken we aan bebouwing nabij het bestaande station Lunetten, in de driehoek. Daarbij is een autotoegang vanaf Lunetten en een betere openbaar vervoer verbinding richting USP nodig. De inpassing van deze verbindingen vergt nader onderzoek en uitwerking. De mobiliteitsadviseur wordt ook gevraagd mee te denken over de financiële uitwerking van de investeringen in de 1e fase.- UNESCO: Input/advisering vanuit mobiliteit bij de gevoeligheidsanalyse naar Unesco. Daarbij onderzoeken we of we de voorkeursrichting kunnen realiseren rekening houdend met de inpassingsmogelijkheden in en nabij het UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies.- MIRT traject. Betrokkenheid bij lobby richting rijk en provincie, met het oog op starten op MIRT-traject. Advisering over voordelen van SKLK voor andere partners (NS, ProRail, het rijk) en hoe samenwerking opstarten. Verbindingen over A27. Vanuit mobiliteit meedenken in vraagstuk over het realiseren van (smalle) verbindingen over A27.Advies / expertise rondom publicatie scenariostudie: Mogelijke toelichting aan raad in een technische briefing. Beantwoording van mogelijke raadsvragen in evt raadscommissies en raadsinformatiebijeenkomsten.Aanwezigheid bij informatiebijeenkomsten over SKLK voor de omgeving – toelichten aan stakeholders van de mobiliteitskeuzes. Adviseren wethouders over SKLK / mobiliteit waar nodig. Advisering van projectwethouder en wethouders Ruimtelijke Ordening en Wonen in de staven Lunetten-Koningsweg en Gebiedsontwikkeling.Vanuit SKLK de relatie met de Mobiliteitsonderzoek Utrecht Oost bewaken (separaat traject). Regulier werk in Ontwerpteam SKLK (wekelijks op donderdagochtend): algemene advisering mobiliteit i.r.t. scenario’s, bv over: TOD (Transit-oriented development) concept, focus op fiets & voetganger / modal shift. Advisering over Parkeren & autobereikbaarheid. Advisering over Bus / tram / trein. Advisering over routes langzaam verkeer / OV, locaties P&R’s etc. Afstemming met interne mobiliteitsadviseur i.r.t. de studie Spoorcorridor UAD en de vertaling naar project SKLK (inpassing ic-station, hov-baan, ook i.r.t. fasering). Zorg dragen voor goede afstemming en overeenstemming met relevante collega’s: Afdelingen & teams binnen de gemeente rondom mobiliteit. T.b.v. afstemming stadsbreed / in netwerk van MIRT adviseurs etc.
Eisen
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
- Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met grootstedelijke gebiedsontwikkeling binnen G4
- Je hebt ervaring met communicatie met externe stakeholders zoals Rijkswaterstaat, ProRail, NS, U Ned, maar ook bewoners
- Je kunt strategisch adviseren zowel op ambtelijk als op bestuurlijk/politiek niveau
Wensen
- Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 130,00. Het met een hoger tarief offreren dan het aangegeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
- Je hebt bij voorkeur ervaring in projecten en programma’s die gericht zijn op de Mobiliteitstransitie, waarin onderstaande onderdelen belangrijke onderdelen hebben gevormd. Selecteer alle onderdelen waarmee je ervaring hebt:
- Lage parkeernorm
- Deelmobiliteit
- Mobiliteitshubs
- MaaS
- Gedragsverandering
- Je bent goed in staat om de belangen van stakeholders, zoals bijvoorbeeld NS en ProRail, te vertalen naar de mobiliteitsuitgangspunten voor de stedelijke ontwikkeling
- Licht kort en bondig een situatie toe waarin je aan het college/de raad een mondelinge toelichting hebt gegeven over de mobiliteitsaspecten van een besluit.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
- Je bent in staat om buiten de gebaande paden te denken en oplossingen te zoeken voor uitdagingen in relatie tot gebiedsontwikkeling en mobiliteit