Subsidieadviseur sociaal domein

Gemeente Breda

Sluit op: 21 jul 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Subsidieadviseur Sociaal Domein
Wil jij bijdragen aan duidelijk en toegankelijk subsidieadvies in Breda binnen het sociaal domein?

Je bent een betrokken adviseur die staat voor jouw advies en denkt in oplossingen, met oog voor samenwerking en resultaat. Als subsidieadviseur ben jij een onmisbare schakel in het subsidieproces. Je adviseert collega’s en subsidiepartners, beoordeelt aanvragen en zorgt samen met je team voor een soepel en helder verloop van het subsidieproces. Je denkt actief mee over hoe we subsidies makkelijker kunnen maken voor aanvragers én behandelaars. Ben jij de verbinder die graag samenwerkt, initiatief toont en energie krijgt van resultaat boeken?

Wat ga je doen?
Je adviseert collega’s en subsidiepartners binnen het sociaal domein over subsidieregelingen, aanvragen en verantwoordingen. Daarbij toets je subsidieaanvragen op tijdigheid, volledigheid en subsidiemogelijkheden en behandel je aanvragen en verantwoordingen. Op basis van jouw kennis en ervaring geef je zowel gevraagd als ongevraagd advies. Kortom:

  • Je voert gesprekken met subsidiepartners om afstemming en duidelijkheid te krijgen.
  • Je stelt subsidiebeschikkingen op met behulp van formats.
  • Je bewaakt samen met de subsidiecoördinator het subsidieproces en zorgt voor een tijdige en volledige afhandeling van dossiers.
  • Je ontwikkelt formats voor begrotingen, rapportages en zorgt voor toegankelijke formulieren en heldere teksten.
  • Je denkt actief mee over verbeteringen in het subsidieproces en de bijbehorende systemen.

Collega aan het woord
"Bij de gemeente Breda krijg ik de vrijheid en het vertrouwen om nieuwe ideeën in te brengen, terwijl ik samen met fijne collega's werk aan afwisselende projecten die echte impact maken voor Breda".

Wat vragen wij?
Als ervaren subsidieadviseur weet jij als géén ander waar je naar moet kijken en wie je moet betrekken voor een vloeiend subsidieproces. Naast ruime ervaring als subsidieadviseur gebruik je daarnaast jouw specifieke ervaring binnen het sociaal domein om zowel interne als externe stakeholders aangelijnd te houden.

Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.

Wie zijn wij?
Het subsidiebureau is een hecht en groeiend team binnen Financiën, Inkoop en Juridische Zaken. We werken nauw samen met subsidieadviseurs, beoordelaars, beleidsadviseurs en andere afdelingen. Er is ruimte voor jouw ideeën en we streven naar één integraal en duidelijk subsidieadvies. Op maandag en donderdag zijn we op kantoor, maken we tijd voor overleg en een gezamenlijke wandeling. We helpen elkaar, waarderen elkaars inzet en werken met humor én scherpte samen aan oplossingen. Lees meer over de Gemeente Breda

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) maakt inzet van zzp’ers niet mogelijk. Detachering via een bureau is toegestaan. Doorleenconstructies zijn niet toegestaan.
  • Kandidaat gaat akkoord om minimaal twee dagen per week op locatie te werken, bij voorkeur op maandag en donderdag op het Stadskantoor in Breda.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een adviseursrol met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met uitgaande subsidies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het bezoldigingsmaximum voor 2025 is € 246.000. Eerste twaalf maanden: € 32.700 p/m voor de eerste zes maanden en € 24.900 p/m voor de volgende zes maanden. Maximumuurtarief voor deze periode is € 235. Kandidaat mag dit maximum niet overschrijden. Bij overschrijding mag de opdracht per direct worden beëindigd.

Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft ervaring met het afhandelen van subsidies in een zaaksysteem, bij voorkeur Djuma.
  • Het cv is voorzien van referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct worden aangeleverd. Dit moet op het cv worden vermeld.
  • Kandidaat beschikt over de volgende competenties (kan getoetst worden in een gesprek):
    • Communicatief vaardig
    • Toont initiatief en komt met vernieuwende ideeën
    • Kan goed samenwerken in een veranderende omgeving en functioneert ook zelfstandig
    • Toont eigenaarschap en is verantwoordelijkheidsbewust
  • De week van 21 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Houd hier rekening mee.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx