Organisatie
Werken voor gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.
Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.
De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.
Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.
We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf de oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.
Opdracht
De werkzaamheden van dit team worden over een jaar tot anderhalf jaar uitbesteed aan een samenwerkingsverband. Dat betekent dat we tijdelijk gaan invullen. Deze vacature is plotseling ontstaan doordat een collega intern een andere functie gekregen heeft. Robert ten Dam werkt nu al 8 uur per maand voor ons voor de complexe taxatievraagstukken. Zijn overeenkomst voor dit werk loopt nu al tot eind 2025.
De ingehuurde gaat niet woningen taxateren. Dit doet de ingehuurde op basis van beschikbare gegevens en als die niet voorhanden zijn dan zorgt de ingehuurde dat deze beschikbaar komen.
Er is oog voor "standaard" waarderingen en specifieke objecten/waarderingen. Wij zoeken een ervaren gecertificeerd taxateur.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal nvt. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Eisen
- Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
- Aantoonbaar in het bezit van een diploma WOZ-taxaties of voldoet aan vakbekwaamheidseisen Waarderingskamer;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als taxateur niet woningen.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met het werken met de Gouw applicatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met het waarderen van agrarische en incourante WOZ-objecten;
- Aantoonbare werkervaring met het werken in een gemeentelijke organisatie;