Opdrachtomschrijving
WFM is voor directie Dienstverlening een belangrijke discipline omdat het team zorgdraagt voor een correctie voorspelling van het volume van klantcontact op stadsloket, CCA en daar de planning/roosters op afgestemd worden zodat de Amsterdammers tijdig geholpen worden conform de afgesproken servicebelofte. De leidinggevende geeft leiding aan het team en optimaliseert processen.
Resultaat van de interim periode is dat er uitvoering gegeven is aan een nog op te stellen plan van aanpak voor optimalisatie.
In 2025 starten we met de voorbereiding op een nieuwe WFM tool.
Werkzaamheden
Hoofdverantwoordelijkheid behorende bij functie. Aansturing forecasters, planners en traffic, totaal 12 medewerkers;
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
• Sturen op kpi's van team zoals; forecast accuracy, tijdige planning en roostering conform regels Amsterdam, leveren van rapporten voor sturing;
• Komen tot een integraal plan van aanpak, hoe realiseren we met een optimale WFM cyclus maximale waarde voor de Dienstverlening van de stadsloketten, Actie Service Centrum en het CCA. Plan van aanpak samen met team tot uitvoering brengen;
• Voorbereiding met team op configuratie nieuwe WFM tool.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Eisen
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: beschikbaar zijn voor interview; direct inzetbaar; opgegeven uurtarief inclusief alle kosten en binnen range/maximum.
- Referentie: minimaal 1 relevante referentie met naam organisatie, contactpersoon en telefoonnummer; referentie moet op de hoogte zijn.
- Draaideurconstructie: kandidaat is de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
- CV toevoegen: Nederlands cv van max. 5 A4, alleen ter verificatie van gegeven antwoorden.
- Opleiding: erkende HBO diploma, document meenemen naar interview.
- Toevoegen motivatie: max. 1 A4 over geschiktheid van de kandidaat, wordt besproken tijdens interview.
- Werkervaring: ervaring met aansturing WFM team in dienstverlenende organisatie, duidelijk in cv.
- Werkervaring: aantoonbare ervaring met verbeteren efficiency in WFM proces, duidelijk in cv.
- Verificatie ervaring: verificatie van ervaring van kandidaat.
- Beheersing competenties: beheersen van competenties op bijbehorende niveaus.
- Referentie: minimaal 1 relevante referentie met naam organisatie, contactpersoon en telefoonnummer; referentie moet op de hoogte zijn.
- Verificatie kennis: verificatie van kennis van kandidaat.
Wensen
- Werkervaring: ervaring met implementeren WFM tool, duidelijk in cv.
- Toetsing competentie: Visie - Expert.
- Toetsing competentie: Coachen - Expert.
- Toetsing competentie: Verantwoordelijkheid - Expert.
- Informatie kandidaat: volledige naam, telefoonnummer, e-mailadres (privé); wijzigingen doorvoeren in offerte; max. 1 kandidaat aanbieden; extra offertes apart indienen.