Teammanager stedelijk beleid (wonen/economie/mobiliteit)

Gemeente Zoetermeer

Verlopen op: 23 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 april 2025
Eind datum: 23 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling Stedelijke Ontwikkeling bestaat uit 4 teams: Ruimtelijk Beleid, Stedelijk Beleid, Grondzaken en het team Duurzaam en Milieu. Stedelijke Ontwikkeling beslaat een groot aantal beleidsvelden zoals Wonen, Economie, Verkeer, Stedenbouw, Milieu en het programma Energietransitie. Er werken circa 100 mensen aan de opgaven van de stad in beleidsontwikkeling en -uitvoering, projecten en programma's. Jij gaat leidinggeven aan een team van ongeveer 30 medewerkers. Zoetermeer 2040 is onze Omgevingsvisie, uitgewerkt in de Uitvoeringsagenda en een Ruimtelijke Strategie Zoetermeer. De sociaal-economische en fysieke opgave is meer dan uitdagend voor de organisatie en het bestuur, en wordt in intensieve samenwerking opgepakt.

Opdracht
Je bent lid van het MT van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. Je geeft leiding aan je team vanuit je ruime ervaring als (interim) manager in het ruimtelijk domein. Je bent toegankelijk voor de medewerkers die centraal staan in je werk. Je bent bekend met de inhoud van stedelijke ontwikkeling en samenwerking met het sociaal domein, en stuurt op processen. Je bent open, communiceert helder in woord en schrift, en geeft sturing op hoofdlijnen waarbij je de inhoudelijke verantwoordelijkheid bij de professional belegt. Je werkt vanuit ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving en bent aanspreekpunt voor bestuurders en het management.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 13 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende of teammanager.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende of teammanager binnen het ruimtelijk domein van een gemeentelijke instelling.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen een 50.000+ gemeente.
  • Uiterlijk per 19 mei 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties.
  • Minimaal een afgeronde wo-bachelor opleiding in de richting van ruimtelijk domein, rechten of vastgoed.
Deze opdracht is verlopen.