Werken voor gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
Gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
Toekomstvisie
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Werken bij gemeente Hardenberg
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Voor het project Digitaal Samenwerken zijn wij op zoek naar een technisch projectleider die de voorbereiding en technische inrichting van de systemen gaat uitvoeren. Zodat de medewerkers optimaal gebruik kunnen maken van het samenwerkingsplatform, gebaseerd op Microsoft365 diensten. Het is de bedoeling dat gebruikers het platform intensiever gaan gebruiken en de voordelen hiervan beter gaan benutten.
Daarnaast is de technische transformatie naar een moderne en veilige, cloud georiënteerde, werkplek met verschillende typen werkplek oplossingen een doel.
De opdracht
- Projectleider namens gemeente Hardenberg voor de technische inrichting digitaal samenwerken;
- Zorg dragen voor de uitvoering van het implementatieplan met concrete inrichting / ICT-producten om de implementatie van digitaal samenwerken mogelijk te maken. Denk hierbij aan een structuur, teams-sjablonen, inrichting SharePoint, standaard metadata etc. De inhoudelijke input met betrekking tot digitaal informatiebeheer wordt aangeleverd vanuit het cluster Digitaal Informatiebeheer en zal in nadere afstemming gebeuren.
De resultaten
- De technische inrichting van Microsoft 365 voldoet aan wet- en regelgeving en is geschikt voor digitaal samenwerken;
- Inrichting van een standaard structuur met teams sjablonen en inrichting van SharePoint, voorzien van de benodigde metadata zodat we voldoen aan wet- en regelgeving. Deze producten zijn getoetst en geaccepteerd door de gebruikers;
- De migratie van data wordt technisch op een efficiënte en effectieve wijze gefaciliteerd;
- Het schrijven van een plan voor de beheerfase na het project en realisatie daadwerkelijke overdracht aan de beheerorganisatie.
Competenties
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen;
- Is in staat om complexe (technische) vraagstukken te vertalen in voor medewerkers herkenbare onderwerpen;
- Je bent organisatie sensitief;
- Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
- Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Eisen
- Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider / advies op het gebied van informatiesystemen;
- Per maandag 2 juni 2025 beschikbaar voor 8–16 uur per week voor de duur van de opdracht, inclusief verlengingen. Het exacte aantal uren is in overleg naar behoefte;
Wensen
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als Technisch projectleider implementatie Microsoft 365 bij een 50.000+ gemeente;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met technisch inrichten van een Sharepoint / teams en One Drive omgeving inclusief randvoorwaarden voor een bij een 50.000+ gemeente;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het migreren van netwerkschijven naar de MS365 Cloud (Zoals Onedrive, ms teams en sharepoint) rekening houdend met het informatiebeheer-beleid en samenwerkingsverbanden;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke dienstverleningsprocesen;