Opdracht omschrijving
Gemeente Heerenveen implementeert op dit moment het financiële informatiesysteem ERPx van Unit4. Doel is dat de gehele gemeentelijke organisatie op 1 januari 2026 gaat werken met deze nieuwe applicatie. Tot en met het eerste kwartaal 2026 is een hypercare-periode van kracht waarmee de organisatie wordt bijgestaan door de teams van Unit4 en de gemeente in het werken met de nieuwe applicatie. De laatste vier maanden van 2025 staan in het teken van acceptatietesten, opleidingen, datamigratie en voorbereidingen voor live-gang op 1 januari 2026.
Het implementatieproject bevindt zich nu in de testfase. De testcapaciteit van de financiële administratie is op dit moment niet groot genoeg waardoor er behoefte is aan ondersteuning op dit vlak door een ervaren financieel administratieve ondersteuning waardoor een groot aantal test-cases uitgevoerd kunnen worden in samenwerking met de medewerkers van de afdeling Financiën. De gevraagde ervarenheid van de ondersteuner heeft als doel om als katalysator te werken voor de verhoging van het ERPx-kennisniveau van de medewerkers van de financiële afdeling.
Gemeente Heerenveen implementeert ERPx conform het Public Sector Model (PSM) van Unit4. PSM is door Unit4 ontwikkeld voor gemeenten met als hoofddoelen het bereiken van standaardisatie en een snelle implementatietijd. Het implementatieproject gaat in september de Gebruikers Acceptatie Test-fase (GAT-fase) in. In deze fase wordt een aantal cruciale projectactiviteiten uitgevoerd die doorslaggevend zijn om met ERPx live te kunnen gaan op 1 januari 2026:
– Acceptatietesten uitvoeren van de werkprocessen financiële administratie;
– Deelnemen aan het opleidingstraject voor alle gebruikers van de applicatie als onderdeel van het team FA;
– Ondersteunen eindgebruikers in geval van vragen.
Verantwoordelijkheden
De volgende testresultaten moeten worden opgeleverd aan het einde van de opdracht:
– Debiteuren
– Aanmaken nieuwe en muteren bestaande debiteuren
– Aanmaken periodieke en eenmalige verkooporders
– Aanmaken en corrigeren nota’s, betalingsregelingen en verwerken vorderingen
– Testen gehele workflow debiteuren
– Crediteuren
– Aanmaken nieuwe en muteren bestaande crediteuren
– Aanmaken inkooporders
– Registratie facturen en correcties op facturen
– Aanmaken betaalplannen en -bestanden
– Testen gehele workflow crediteuren
– Betalingsverkeer
– Boeken bankafschriften, zowel handmatig als met automatisch matchen.
– Memorialen en grootboek
– Invoeren boekingen
– Testen workflow memorialen
– Aanmaken grootboekrekeningen
– Aanmaken en beheren artikelen, producten, projecten en deelprojecten
In samenspraak met de Testmanager van het project moeten de testresultaten worden bijgehouden in Azure DevOps.
Eisen
- Kandidaat is inzetbaar vanaf 22 september 2025 tot en met 31 december 2025 voor 16-24 uur per week
- Inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 2 maanden
- Startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure
- Gesprekken vinden plaats op 17 september
- CV van maximaal 3 pagina’s A4 wordt toegevoegd
- Aantoonbare kennis van Unit4-ERPx Financiën
- Aantoonbare kennis van Unit4 Public Sector Model (PSM)
- Aantoonbare ervaring met implementatieprojecten van Unit4-ERPx
- Aantoonbare ervaring in het begeleiden van collega’s en applicatiegebruikers
Wensen
- Kennis van Microsoft Azure DevOps
- Aantoonbare werkervaring binnen gemeenten > 5 jaren
- Sterk verbaal en schriftelijk communiceren
- Methodisch
- Systematisch
- Accuraat
- Extravert
- Zelfstandig