Vakspecialist Burgerzaken Backoffice

ABG organisatie

Sluit op: 13 jun 2025 om 15:30
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Vakspecialist Burgerzaken Backoffice
36 uur per week | 01-09-2025 tot 01-01-2026

Wat ga je doen?
Je bent voornamelijk op gebied van burgerlijke stand werkzaam. Je houdt je bezig met het verwerken van de ‘meldingen voorgenomen huwelijk’ en het opmaken van huwelijksaktes. Op gebied van Basis Registratie Personen (BRP) bestaan de werkzaamheden uit voornamelijk de eerste inschrijvingen in de BRP.

Wat vinden we belangrijk?
Wij zijn op zoek naar een specialist op het gebied van Burgerzaken die zich kenmerkt als een verbinder en communicatief vaardig is. Verder vinden we het fijn als je:

  • Deskundig bent op dit vakgebied door opleiding, kennis wet BRP, nationaliteitswetgeving, naam- en huwelijksrecht en Internationaal Privaat Recht en relevante werkervaring op een afdeling Backoffice Burgerzaken hebt;
  • Minimaal een afgeronde Mbo-opleiding hebt en vakspecialistische modules hebt gevolgd voor burgerzaken;
  • In bezit bent van rijbewijs B.

Dit wordt helemaal jouw afdeling!
De afdeling Burgerzaken valt onder de afdeling Dienstverlening. Je komt terecht op een afdeling waar alle collega’s super gedreven zijn om de organisatie en onze inwoners zo goed mogelijk van dienst te zijn. Collega’s kunnen elkaar makkelijk vinden. Iedereen voelt zich verantwoordelijk voor de resultaten. We zijn flexibel en denken graag in mogelijkheden. En jij?

Wie zijn wij?
Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen. Iedereen die je nodig hebt is bereikbaar en benaderbaar en dat verwachten we ook van jou. Binnen de ABG-organisatie nodigen we je uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

Organisatieomschrijving.
De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx