Vergunningverlener

Gemeente Bergen op Zoom

Sluit op: 10 mei 2025 om 11:00
Max. Uurtarief: 70
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Omgevingsdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over gemeente Bergen op Zoom
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij Afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV)
De afdeling bestaat uit twee vakgroepen, te weten de vakgroep Veiligheid en de vakgroep Handhaving en Toezicht. Met bijna 40 professionals bouwen we aan een slagvaardige, toekomstbestendige veiligheids- en handhavingsorganisatie. Een organisatie die wendbaar is en continu aansluit bij actuele wet- en regelgeving en ontwikkelingen in de maatschappij. Maar ook een organisatie die grenzen stelt, zichtbaar is en die waar nodig een regierol voert, zowel op lokaal, districtelijk en op regionaal niveau. Dit alles om er voor te zorgen dat onze gemeente veilig en leefbaar is én blijft.

Missie OOV
De missie van de afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV) is: zorgen voor een goede en vooral veilige leefomgeving. Zo willen we het vertrouwen in onze gemeente vergroten. Dit doen we aan de hand van de Veiligheidsstrategie "Bergen moet veiliger" en de jaarlijks opgestelde Lokale Veiligheidsagenda.

Jij maakt het verschil!
Als vergunningverlener op het gebied van standplaatsen, gebruik gemeentegrond en leegstand speel jij een belangrijke rol waar het gaat om de contacten met onze klanten en het afwikkelen van de vergunningaanvragen. Het gebruik van onze openbare ruimte willen wij zoveel als mogelijk in goede banen leiden en daarom is coördinatie hierop van belang. Je werkt hierbij nauw samen met de collega’s van Beheer Openbare Ruimte, Economie en onze handhavers.

Taakomschrijving

  • Het beoordelen van ingekomen aanvragen bijzondere wetten en APV (o.a. standplaatsvergunningen, vergunningengebruik gemeentegrond en vergunningen i.h.k.v. de Leegstandswet);
  • Inwinnen van interne en externe adviezen;
  • Afstemming met interne en externe stakeholders;
  • Opstellen van vergunningen en kennisgevingen;
  • Bewaken van termijnen;
  • Beantwoording van ingekomen klantvragen en eventuele Woo-verzoeken;
  • Registratie en dossiervorming;
  • Publiceren van ingekomen aanvragen en besluiten;
  • Financiële controle op de legesinning.

Persoonlijke eigenschappen

  • Standvastig en flexibel;
  • Communicatief vaardig;
  • Secuur en zorgvuldig;
  • Voldoende vaardig met softwaresystemen;
  • Zelfstandig, enthousiast en gemotiveerd;
  • Verbindend naar collega’s.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • In verband met wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding (Dit moet blijken uit het cv.)
  • De aangeboden kandidaat heeft een Basisopleiding APV en bijzondere wetten dan wel basistraining Bestuursrecht. (Duidelijk aangeven in CV)
  • Het uurtarief is maximaal 70 (eventueel +/- 10%)
  • De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 1 juli starten voor 32 uur per week, waarvan minimaal 80% fysiek op kantoor in Bergen op Zoom aanwezig. (Graag duidelijk aangeven in het CV.)

Wensen

  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met vergunningverlening gebruik gemeentegrond en Leegstandswet. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring met het inwinnen van adviezen en kan deze goed beoordelen. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring met het opstellen van wachtlijsten in het kader van standplaatsen en de financiële controle op de legesinning. (Graag duidelijk omschrijven in CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met vergunningverlening APV en bijzondere wetten, in het bijzonder met standplaatsen. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente en uitgebreide ervaring met het werken met Corsa. (Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx