Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Bij de gemeente Gooise Meren zijn we tijdelijk op zoek naar een vergunningverlener horeca. Daarnaast willen we in het eerste kwartaal van 2026 de marktstandplaatsvergunningen actualiseren. Daarom zijn we op zoek naar een vergunningverlener APV en Alcoholwet.
- Je zorgt dat alle marktstandplaatsvergunningen ambtelijk zijn aangepast en overeenkomen met de actuele situatie;
- Je toetst vergunningsaanvragen voor horecabedrijven;
- Je verstrekt mondelinge en schriftelijke informatie aan de aanvrager;
- Je bewaakt de voortgang van de processen en controleert informatie op juistheid en volledigheid;
- Je stelt juridisch juiste besluiten op;
- Je zorgt dat aanvragers op tijd hun vergunning krijgen.
Competenties
- Je bent proactief en je denkt steeds een stap vooruit
- Je steekt graag de handen uit de mouwen en bent resultaatgericht
- Je pakt zaken zelfstandig op en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel
- Teamwork is voor jou vanzelfsprekend.
- Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het opstellen van vergunningen APV en Alcoholwet;
- Een maximum uurtarief van €90 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en alle overige kosten;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
- Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
Wensen
- Ervaring met het zelfstandig behandelen van marktstandplaatsvergunningen bij gemeenten;
- Ervaring met het uitvoeren van ontvankelijkheidstoetsen en eerste inhoudelijke check Bibob;
- Kennis van de Alcoholwet middels een afgeronde cursus;
- Aantoonbare in staat tot projectmatig werken door werkervaring of gevolgde opleiding