Vergunningverlener Bodem

Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant

Sluit op: 15 sep 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Jouw rol als vergunningverlener bodem
Als vergunningverlener bodem houd jij je bezig met het beoordelen van Omgevingswet meldingen, zoals saneren en graven in de bodem boven de interventiewaarde. Je controleert of de meldingen voldoen aan de wet- en regelgeving van de Omgevingswet. Denk hierbij aan vragen als: is de juiste melding gedaan? Wordt op de juiste manier gesaneerd?

Jouw belangrijkste taken
– Je beoordeelt meldingen en informatieplichten Omgevingswet die via het Omgevingsloket binnen komen.
– Je beoordeelt de ingediende bodemonderzoeken en overige informatie, overlegt indien nodig met collega’s, neemt contact op met de aanvrager als er vragen zijn en wijst meldingen af als deze niet voldoen.
– Je verzorgt de administratieve afhandeling van de meldingen.
– Je voert de bodemonderzoeken in het bodeminformatiesysteem Nazca in, start het publicatieproces en verzorgt de archivering richting de gemeenten.
– Je hebt contact met toezicht als iets niet klopt.

Werkplek
Als vergunningverlener bodem ben je in ieder geval op dinsdag aanwezig op kantoor in Tilburg voor contact met je overige bodemcollega’s. Voor het andere deel kun je thuis of op kantoor werken.

Organisatieomschrijving
Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving, in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.

Om dit te bereiken kijken meer dan 250 collega’s om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een wo-diploma.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en tablet voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat.
  • De medewerker draagt bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden verplicht PBM’s.
  • De medewerker is in het bezit van de volgende PBM’s: Werkschoen minimaal s3, helm, overal e.d.
  • Medewerker toont op zijn eerste werkdag aan dat hij in het bezit is van de genoemde PMB’s en tekent hiervoor een document. Indien niet in het bezit kan medewerker pas beginnen als dit wel het geval is. Opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst terstond te beëindigen indien medewerker geen gevolg geeft aan de verplichting de PMB’s te dragen.
  • Overeenkomstig het beleid ‘nevenwerkzaamheden en financiële belangen’ geldt voor inhuurmedewerkers dat nevenwerkzaamheden en financiële belangen gemeld moeten worden.

Wensen

  • De kandidaat past in het team.
  • Kandidaat dient 3 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben.
  • Kandidaat heeft werkervaring binnen een omgevingsdienst.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx