Verhuiscoach

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 9 jul 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 31 augustus 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
De woningmarkt in gemeente Amsterdam zit op slot. Door de krapte op de woningmarkt wonen veel huishoudens in een woning die voor hen ongeschikt is, of die we graag beschikbaar krijgen voor een andere doelgroep. Bijvoorbeeld bij rolstoelwoningen of grote gezinswoningen. Wanneer meer huishoudens verhuizen, komen er ook meer woningen vrij en wordt de kans dat meer huishoudens in een passende woning wonen groter.In Amsterdam is een doorstroomoffensief gestart, waarbij we woningzoekenden actief willen ondersteunen om te verhuizen. Een van de acties is inzet van verhuiscoaches, om huishoudens te ondersteunen bij hun verhuizing. Veel huishoudens ervaren een verhuizing als een ingrijpend proces waarbij zij behoefte hebben aan ondersteuning, bijvoorbeeld bij het regelwerk of andere praktische zaken. De verhuiscoach gaat in gesprek, biedt informatie en begeleidt mensen bij de stappen die gezet worden om te kunnen verhuizen. Daarbij werk je intensief samen met directies Wonen en Zorg, de stadsdelen, woningcorporaties en andere samenwerkingspartners van gemeente. Een deel van de inzet is gericht op het ondersteunen van verhuizingen van mensen die niet passend meer in een rolstoelwoning wonen.Daarnaast is het belangrijk dat de kandidaat goed kan functioneren in een duo-rol. De werkzaamheden worden uitgevoerd in nauwe samenwerking met een collega, waarbij beide personen elkaars back-up zijn en als team opereren.

Werkzaamheden

  • Gesprekken voeren met mensen over hun woonwensen en de belemmeringen die zij ervaren om die te realiseren.
  • De verschillende mogelijkheden voor ondersteuning die er zijn bij diverse partijen daarbij in kaart brengen voor mensen, zoals bijvoorbeeld over voorrangsregelingen en verhuisregelingen. Mensen ondersteunen bij het aanvragen van die regelingen.
  • Begeleiden van mensen bij diverse stappen in het verhuisproces en nazorg bieden.
  • Contact onderhouden met woningcorporaties (en indien nodig een particuliere verhuurpartij) en de relevante afdelingen van gemeenten over belemmeringen die daarbij spelen en gezamenlijk naar oplossingen zoeken.
  • Delen van de ervaringen in het programmateam en mogelijk in bepaalde projectteams van het doorstroomoffensief, waar gemeenten en woningcorporaties samenwerken om meer doorstroming op de woningmarkt te realiseren.
  • Rapporteren over de gevoerde gesprekken en de vervolgstappen die daaruit voortkomen.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

  • Je voert (keuken) tafelgesprekken met woningzoekenden en zorgt dat de echte (woon)vraag en hulpvraag daarbij boven tafel komt.
  • Voorziet mensen van informatie en voert op diverse wijze verkennende, advies/stimuleringsgesprekken, biedt na elk gesprek of verwijzing nazorg en ondersteunt de woningzoekende bij de verschillende stappen in het verhuisproces.
  • Werkt nauw samen met relevante afdelingen van gemeente en haar partners, zoals marktpartijen, welzijnsorganisaties en woningbouwcorporaties en brengt de ervaring als verhuiscoach in, in het team om te zoeken naar passende beleidsoplossingen.

Gemeentelijke organisatie
Gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Draaideurconstructie: Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? Antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. (KO)
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een mbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente ervaring met verhuiscoaching of een vergelijkbare functie, zoals verhuurmakelaar, wijkbeheerder e.d., waarbij je hebt samengewerkt met verschillende partijen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Verificatie kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring van de kandidaat.
  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende mbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Toevoegen motivatie: De aangeboden kandidaat schrijft een motivatiebrief van maximaal 1 A4. In deze motivatiebrief gaat de kandidaat in op de onderstaande punten: Geef aan waarom jij het meest geschikt bent voor de uitvoering van deze functie. Beschrijf hierbij relevante kennis, ervaring en persoonlijke kwaliteiten die aantoonbaar aansluiten bij de aard en doelstellingen van de opdracht. Beschrijf concrete resultaten die zijn behaald in eerdere, vergelijkbare functies/opdrachten. Geef in het bijzonder aan hoe jij in de praktijk huishoudens succesvol hebt begeleid in hun verhuisstap. Licht toe welke aanpak is gehanteerd, hoe dit heeft bijgedragen aan het behalen van positieve resultaten en welke leerpunten eventueel zijn opgedaan. De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

Wensen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met werk in de corporatiesector of bij een private verhuurder. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werkzaamheden binnen het sociaal domein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Inlevingsvermogen
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid
  • Toetsing van de competentie: Initiatief
  • Toelichting maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 80,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Informatie kandidaat: Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx