Verkenner welzijnsopdracht

Gemeente Ooststellingwerf

Sluit op: 26 sep 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 16
Provincies: Friesland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 31 maart 2026

Opdracht omschrijving
Het formuleren van een brede welzijnsopdracht en de wijze waarop deze uitgevoerd kan worden binnen een passende, rechtmatige financieringsvorm. De opdracht bestaat uit drie onderdelen:

Deel 1
Formuleren van de brede welzijnsopdracht voor de komende 10 jaar voor de gemeente Ooststellingwerf die aansluit bij de uitgangspunten van het beleid van de gemeente Ooststellingwerf (o.a visie op samenleven, wonen, zorg, welzijn visie, ‘van zorg naar gezondheid en welzijn’).
Resultaat: Brede welzijnsopdracht gemeente Ooststellingwerf

Deel 2
Onderzoeken van een passende, rechtmatige financieringsvorm waarmee de gemeente Ooststellingwerf uitvoering kan geven aan de brede welzijnsopdracht, zoals geformuleerd in deel 1 van deze opdracht, en hoe deze opdracht te monitoren. Gevolgd door een helder uiteengezet advies met aanbevelingen en vervolgstappen. Met daarin meegenomen een marktconforme Integrale Kostprijs (IKP).
Resultaat: Financieringsvorm passend bij de brede welzijnsopdracht.

Deel 3
Onderzoek en advisering over de samenwerking met de gemeente door de partij/ partijen die de brede welzijnsopdracht gaan uitvoeren. Met daarbij een advies gevolgd door een uitgewerkt voorstel waarbij invulling en vormgegeven wordt aan het accounthouderschap met betrekking tot de welzijnsopdracht, de monitoring en de financieringsvorm. Neem in dit advies als specifiek aandachtspunt de afstemming intern tussen de accounthouder en de andere betrokken collega’s (beleid, gebiedsteam, teamleiders, college) mee. Maak dit voor beide (samenwerking gemeente breed en rol accounthouder) concreet.
Resultaat: Samenwerkingsafspraken brede welzijnsopdracht en voorstel accounthouder.

Verantwoordelijkheden
Zie bovenstaande opdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot 1 april 2025 voor 16 uur per week.
  • Inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  • Startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure.
  • Aantoonbare ervaring in de welzijnssector.
  • Kennis van gemeentelijke juridisch/ financiële bedrijfsprocessen.
  • HBO-niveau.

Wensen

  • Ervaring met het schrijven van opdrachten.
  • Ervaring met processturing en inrichtingsvraagstukken, met aandacht voor de afstemming tussen de accounthouder en de andere betrokken collega’s (beleid, gebiedsteam, teamleiders, college en overige stakeholders).
  • Beschikt over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en heeft een open, constructieve en waar nodig stimulerende houding.
  • Is een verbinder, creatief, inspirerend, gestructureerd en kan goed luisteren.
  • Is analytisch sterk en onderzoekend van aard.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx