Wabo casemanager

Gemeente Den Helder

Sluit op: 17 nov 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 31 december 2026

Opdrachtomschrijving
Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als casemanager Wabo heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken.

Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega’s van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.

Verder:

  • Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega’s en externe partijen;
  • Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
  • Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
  • Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
  • Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.
Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden.
Onze voorkeur gaat uit naar een kandidaat in loondienst, hoewel zzp-ers zich ook op deze opdracht mogen inschrijven.

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats in de laatste twee weken van november. Dag en tijdstip gaan in overleg met de kandidaat.

Toelichting op rooster
Hybride werken is mogelijk. Echter wordt er van een kandidaat verwacht dat hij minimaal 50% op locatie aanwezig kan zijn.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: Kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst
  • Opleiding: Kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting
  • Beschikbaarheid: Kandidaat is uiterlijk per 1 januari 2026 beschikbaar voor 32 uur per week.

Wensen

  • Werkervaring: Kandidaat heeft minimaal elf jaar ervaring als bouwkundige bij een gemeente/omgevingsdienst
  • Opleiding 1: Kandidaat heeft ABW-1 afgerond
  • Opleiding 2: Kandidaat heeft ABW-2 afgerond
  • Systeemkennis: Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser
  • Loondienst: Kandidaat is in loondienst. Als u zelfstandige bent of een zelfstandige inschrijft zet u het antwoord op nee.
  • Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. De kandidaat wordt tijdens het gesprek getoetst op de volgende aspecten:
    • Klik met het team
    • Ervaring
    • Kennis
    • Competenties: Accuraat en communicatief vaardig

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx