KVK en datagedreven werken
KVK neemt flinke stappen t.a.v. datagedreven werken, waarin het CoE DA&I team een essentiële rol vervult. Zo wordt er o.a. meer belang gehecht aan digital analytics. Om een toekomstbestendige data-infrastructuur neer te zetten, loopt er op dit moment een aanbesteding op het vlak van digital analytics (met een scope op tag management, analytics, visualisatie en datawarehouse) waarbij specifieke kennis en ervaring nodig is. Daarnaast gaat een zeer ervaren Data Analist met digital skills half mei met zwangerschapsverlof.
Opdrachtomschrijving
De opdracht betreft tijdelijke inhuur voor operationele, tactische en strategische werkzaamheden om een aanbesteding op het vlak van digital analytics neer te zetten. Het doel is dat de opdrachtnemer diens specifieke expertise inzet voor complexe projecten op een ondernemende en resultaatgerichte manier. De volgende activiteiten worden uitgevoerd:
- Adviseren en begeleiden van het aanbestedingsproces voor Online Analytics, inclusief marktconsultatie, scoping, opstellen programma van eisen, offertebeoordeling en implementatie.
- Adviseren, coachen en trainen van KVK-afdelingen in het gebruik van Digital Analytics.
- Implementeren en configureren van Tag Management systemen voor diverse platforms.
Gewenste resultaten
De volgende resultaten worden opgeleverd:
- Een succesvol afgerond aanbestedingsproces voor Online Analytics, met een helder gedefinieerd programma van eisen en de implementatie van de gekozen oplossing die voldoet aan de behoeften van KVK.
- Verbeterde digitale analytische vaardigheden binnen KVK-afdelingen, waarbij medewerkers zelfstandig Digital Analytics-tools kunnen inzetten en effectief gebruik maken van de adviezen en trainingen.
- Volledige implementatie en configuratie van Tag Management systemen voor verschillende platforms, met een geoptimaliseerde en foutloze tagging-infrastructuur die voldoet aan de vereisten van KVK.
Opdrachtduur
De opdracht eindigt wanneer de gevraagde resultaten opgeleverd zijn, waarbij uitloop mogelijk is afhankelijk van de voortgang en beschikbaarheid.
Kandidaatomschrijving
De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties:
- Analytisch vermogen: Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
- Verantwoordelijkheid nemen: Heeft plichtbesef en voelt zich verantwoordelijk voor het afgeleverde werk of een beslissing. Is aanspreekbaar op resultaten van afgesproken acties.
- Coachen: Gericht op het ontwikkelen van de competenties van anderen door middel van opbouwende feedback, inzicht, tips en handvatten. Biedt ruimte en begeleiding.
- Deskundigheid: Ontwikkelt eigen kennis over het vakgebied en benut deze effectief voor de eigen functie of organisatie.
- Initiatief: Reageert proactief door zaken in gang te zetten.
De competenties worden tijdens het interview getoetst.
Belangrijke informatie
Voorafgaand aan de beoordeling van de aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het CV zijn herleidbaar, kan dit invloed hebben op de beoordeling en ranking van de aanbieding. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.
Eisen
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde wo-opleiding.
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde opleiding in Informatica (richting Nieuwe Media), Marketing Intelligence of Communicatiewetenschappen.
- Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met HTML, CSS, PHP, Javascript / jQuery en SQL (het eigenhandig inrichten van metingen via Tag Management Systeem).
- Kandidaat heeft een certificaat voor Google Analytics (qualified individual).
- Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met andere analytics tools zoals Piwik PRO, Matomo, Piano Analytics en tagmanagement systemen zoals Tealium en/of Relay42.
- Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met digital analytics / A/B-test tools: Google Analytics, Google Tag Manager, sGTM, A/B Tasty, Hotjar.
- Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Digital Analytics consultant.
- Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Conversion Rate Optimization consultant.
- Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring en technische kennis om analytics implementaties te begeleiden of zelf via tagmanagement systemen te implementeren.
- Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met BigQuery voor Google Analytics en het bouwen van een data pipeline van BigQuery naar een datawarehouse/data lake.
- Kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met het werken met Basisregisters (bijv. HR, BAG).
- Kandidaat dient in het Nederlands te kunnen communiceren.
Wensen
- Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met werken met Agile/Scrum.
- Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met het werken in een overheidsorganisatie.