Dit zijn wij
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop uitvinden wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.
Opdrachtomschrijving
- Voeren van verdiepende intakegesprekken met inwoners (cliënten) en hun sociaal netwerk.
- Geven van informatie en advies, zorgen voor vraagverheldering, ondersteuning en activering gericht op zelfredzaamheid en participatie van inwoners.
- Samen met de inwoners (cliënten) en hun sociaal netwerk opstellen van een plan, met daarin passende (maatwerk) oplossingen, zoals de benutting van de eigen kracht, de mogelijkheden van sociale netwerken en voorliggende voorzieningen.
- Kennis en ervaring met procesregie en complexe hulpvragen, eventueel passend bij Beschermd Wonen of Maatschappelijke Opvang.
- Voeren van regie op de eigen caseload. Samenwerken in de keten met collega’s en uitvoeren van huisbezoeken.
Interviewplanning
De gesprekken zullen plaatsvinden op woensdag 11 december.
Toelichting op rooster
We zoeken voor deze opdracht 2 fte. Dit kunnen 2 kandidaten zijn van elk 36 uur per week, maar ook 3 kandidaten in een andere samenstelling qua uren.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.
Eisen
- Opleiding: Uit het CV blijkt dat de kandidaat een afgeronde relevante Hbo-opleiding heeft.
- Kennis en ervaring in het beschikken van begeleiding: Uit het CV blijkt dat de kandidaat kennis en ervaring heeft met het beschikken van begeleiding.
- Beschikbaarheid: Uit het CV of motivatiebrief blijkt voor hoeveel uur per week de kandidaat inzetbaar is.
- Kennis en ervaring WMO-consulent: Uit het CV blijkt dat de kandidaat minimaal twee jaar werkervaring heeft als WMO-consulent in een gemeentelijke organisatie.
Wensen
- Opleiding: Uit het CV blijkt dat de kandidaat een afgeronde opleiding tot WMO-consulent heeft.
- Kennis Suite: Uit het CV blijkt dat de kandidaat kennis en ervaring heeft met Suite van het sociaal domein.
- Ervaring procesregie: Uit het CV blijkt dat de kandidaat ervaring heeft met PGB en het toetsen van PGB-vaardigheid.
- Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de onderstaande criteria:
- Ervaring op het gebied van WMO, alternatieve compenserende voorzieningen, voorzieningen voor gehandicapten en huishoudelijke zorg;
- Goede redactionele, communicatieve en onderhandelingsvaardigheden;
- Een zakelijke, kritische en collegiale werkhouding;
- Klantgericht, daadkrachtig en resultaatgericht;
- Ervaring Suite sociaal domein;
- Beschikbaarheid.