Wmo-consulent (2x)

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Sluit op: 10 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 november 2025
Eind datum: 10 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente; de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Er wordt gewerkt aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooroplopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk door de goede voorzieningen, de groene ligging en uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers en kent een informele cultuur met vertrouwen en ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie.

Team
Het team Wmo is onderdeel van het team Maatschappelijke Ondersteuning binnen het domein Samenleving. Dit team verzorgt onder andere de uitvoering van de Wmo, Schuldhulpverlening, Vroegsignalering en Leerplicht / Doorstroompunt. Je werkt samen met gedreven professionals en draagt bij aan kwalitatief hoogwaardig werk. Door middel van integraal onderzoek achterhaal je de hulpvraag en eventuele achterliggende vragen. Samen met de inwoner zoek je naar passende oplossingen, beginnend bij de eigen kracht en sociale omgeving, tot aan inzet van maatwerkvoorzieningen indien nodig.

Opdracht
Taken binnen deze opdracht zijn onder andere:

  • Zelfstandig oppakken en verwerken van Wmo-meldingen begeleiding, eventueel in samenwerking met collega’s, andere teams of ketenpartners;
  • Uitvoeren van huisbezoeken voor vraagverheldering en onderzoek;
  • Beoordelen van Wmo-meldingen en vastleggen van bevindingen in een ondersteuningsplan;
  • Toepassen van de trechter van zelfstandigheid om tot passende ondersteuning te komen;
  • Deelnemen aan casuïstiekbesprekingen.

Vereisten voor uitvoering
Voor deze functie is het belangrijk dat je:

  • gestructureerd en planmatig werkt om overzicht te behouden;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden bezit;
  • een gestructureerde, deugdelijke motivering kunt schrijven op basis van geldende wet- en regelgeving;
  • bereid bent volledig op kantoor te werken;
  • snel diverse computersystemen eigen maakt.

Competenties

  • Nieuwsgierig, doortastend en oplossingsgericht;
  • Praktische toepassing van wet- en regelgeving;
  • Zelfstandig en samenwerkingsgericht;
  • Goede communicatieve vaardigheden, ook in gevoelige situaties;
  • Inwoners helpen denken in mogelijkheden en alternatieve oplossingen.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.
Hybride werken is niet mogelijk.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing: kandidaat moet zelf een mobiele telefoon met abonnement en een laptop of iPad meenemen;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen van (her)indicaties begeleiding, rapportages en beschikkingen;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo consulent;
  • Bereidheid om volledig op kantoor te werken en beschikt over eigen vervoer binnen de gemeente.

Wensen

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van SJD of MWD;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Wmo consulent bij een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met indiceren van begeleiding, benoem waar dit is opgedaan;
  • Woonachtig binnen een straal van 50 km vanaf de gemeente Pijnacker;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 voor gemiddeld 36 uur per week.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx