Wmo-consulent

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Verlopen op: 12 aug 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 12 augustus 2025
Eind datum: 12 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Er wordt gewerkt aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooroplopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers met een informele cultuur, veel vertrouwen en ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling.

Team
Het team Wmo is onderdeel van het team Maatschappelijk Ondersteuning binnen het domein Samenleving. Het team is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wmo, Schuldhulpverlening, Vroegsignalering en Leerplicht / Doorstroompunt. Je werkt samen met gedreven professionals en draagt bij aan kwalitatief hoogwaardig werk. Via een integraal onderzoek achterhaal je de hulpvraag, kijk je samen met de inwoner naar passende oplossingen, en maak je waar nodig gebruik van maatwerkvoorzieningen. Je stemt je communicatie af op de persoon en situatie en betrekt indien nodig andere teams of ketenpartners.

Opdracht
Taken bestaan onder andere uit:

  • Zelfstandig oppakken en verwerken van Wmo-meldingen, eventueel met collega’s, andere teams of ketenpartners;
  • Uitvoeren van huisbezoeken voor vraagverheldering en onderzoek;
  • Beoordelen van Wmo-meldingen en vastleggen van bevindingen in een ondersteuningsplan;
  • Toepassen van de trechter van zelfstandigheid om tot passende ondersteuning te komen;
  • Deelnemen aan casuïstiekbesprekingen.

Vereisten

  • Gestructureerde en planmatige manier van werken met goed overzicht;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • In staat tot het schrijven van gestructureerde, deugdelijke motiveringen gebaseerd op geldende wet- en regelgeving;
  • Bereidheid om volledig op kantoor te werken;
  • Snel eigen maken van diverse computersystemen.

Competenties

  • Nieuwsgierig, doortastend en oplossingsgericht;
  • Praktisch toepassen van wet- en regelgeving;
  • Zelfstandig werken en actief samenwerken;
  • Goede communicatie, ook in gevoelige situaties;
  • Inwoners helpen denken in mogelijkheden en alternatieven.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Hybride werken
Nee

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Kandidaat moet zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop of iPad meenemen voor zakelijke contacten;
  • Beroepsaansprakelijkheidsverzekering en aansprakelijkheidsverzekering bedrijven dekken inhoudelijk minimaal de opdrachtwaarde;
  • Bereidheid om volledig op kantoor te werken en beschikt over eigen vervoer binnen de gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met zelfstandig opstellen van (her)indicaties, rapportages en beschikkingen;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met indiceren van huishoudelijke ondersteuning, woningaanpassingen, rolvoorzieningen, vervoer en begeleiding, inclusief locatie vermelding;
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van SJD of MWD;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Wmo consulent bij een gemeentelijke instelling;
  • Woonachtig binnen een straal van 50 km vanaf gemeente Pijnacker;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 voor gemiddeld 36 uur per week;
Deze opdracht is verlopen.