Senior medewerker salarisadministratie

Gemeente Oldebroek

Verlopen op: 17 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 8
Provincies: Gelderland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 juni 2025
Eind datum: 17 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek: De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Het team
De salarisadministratie maakt onderdeel uit van P&O, dat samen met Financiën, Communicatie, Juridische Zaken, Belastingen het Team Bedrijfsvoering vormt. De collega’s van team Bedrijfsvoering werken met elkaar aan dienstverlening die vraaggestuurd en klantgericht is, professioneel, verbindend en efficiënt ingericht. Het team richt zich vooral op de interne dienstverlening (met uitzondering van Belastingen) en houdt zich bezig met beleidsvorming, advisering en de ondersteuning en uitvoering van de ambities van de organisatie op het gebied van bedrijfsvoering.

Samenwerking
Wij zoeken voor het waarmaken van onze ambities vaak de samenwerking. Zo werken we per 1 januari 2023 binnen de H2O-gemeenten (Heerde, Hattem en Oldebroek) met hetzelfde personeels- en salarissysteem (Youforce/Beaufort/Gemal van Visma/Raet). Tegelijkertijd besteden we vanaf dat moment onze salarisadministratie uit.

De opdracht
Door de uitbesteding van de salarisadministratie voeren we een groot aantal werkzaamheden niet langer in huis uit. Wel zal een aantal werkzaamheden door onszelf moeten worden uitgevoerd. Voor de inzet hierop zoeken we invulling in de constructie van een senior medewerker Salarisadministratie die een junior medewerker Salarisadministratie begeleidt in de onderstaande werkzaamheden:

  • Verzorgen van de controle op de verwerkte mutaties (o.a. op wet- en (lokale) regelgeving) en afstemming met de externe salarisbureau, voordat de uitbetaling plaatsvindt
  • Verzorgen van boekingen aan cluster Financiën ten behoeve van de afdrachten aan Belastingdienst, ABP en Loyalis, Personeelsvereniging en de netto betalingen
  • Verstrekken en borgen van gegevens voor interne en accountants controles
  • Actief verstrekken van informatie aan P&O-collega’s, medewerkers en leidinggevenden, zoals via intranetberichten
  • Verstrekken van gegevens over gedetacheerden voor het maken van facturen voor doorfacturering
  • Verzorgen van de loonjournaalpost
  • Verzorgen van de input voor de maandelijkse salarisproductie
  • Verzorgen van maandelijkse rapportages (P-begroting/Realisatie, sociaal jaarverslag etc.)
  • Het invullen van werkgeversverklaringen voor hypotheek en officiële instanties
  • Verzorgen van managementinformatie (zoals sociaal jaarverslagen)
  • Uitvoering geven aan de ‘’Werkkostenregeling (WKR)’’
  • Verzorgen Formatie/Bezetting inclusief nieuwe functie-indelingen HR21
  • Bijdrage leveren aan Financiën ten behoeve van het opschonen van de kruisposten
  • Deelname aan werk- en projectgroepen
  • Initiëren en doorvoeren van procesverbeteringen (in overleg)
  • Archivering

Competenties
- Resultaatgericht
- Initiatief
- Cijfermatig
- Accuraat
- Analytisch
- Stressbestendig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding praktijkdiploma loonadministratie (vermeld dit expliciet in het cv)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar
  • De senior medewerker salarisadministratie zal samenwerken en begeleiding geven aan de junior medewerker salarisadministratie van hetzelfde bureau (AVxxx)

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als salarisadministrateur binnen een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met het vervaardigen van salarisproductie met Beaufort, Gemal én YouForce (benoemd dit expliciet in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met WKR én IKB (benoem dit expliciet in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van personeelsbijeenkomsten in het kader van sociale verzekeringen en pensioenen
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van managementinformatie (statistieken)
Deze opdracht is verlopen.