Medewerker gegevensbeheer woz

Gemeente Alphen aan den Rijn

Verlopen op: 4 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 4 september 2025
Eind datum: 4 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Als Medewerker Gegevensbeheer WOZ verwerk je de verkopen en transacties vanuit het Kadaster. Je zorgt dat alles klopt en volledig is: van het opvoeren van nieuwe objecten van eigenaar/gebruik tot aan oppervlakte en deelobjecten. Zodoende kan de taxateur zorgdragen voor de waardebepaling en marktanalyses. Je werkt met diverse digitale systemen om tot alle informatie te komen. Het Kadaster, BAG, Luchtfoto’s, Geoweb, DBA, DDS en KvK zijn jou niet vreemd. Je legt verbanden tussen bestaande basisregistraties, waarbij je jouw analytische en positief-kritische blik gebruikt om alles bij elkaar te puzzelen en door te voeren in het belastingsysteem Gouw. Naast het zorgdragen voor de administratie voor de gemeentelijke heffingen heb je ook oog voor de levering van deze gegevens aan de afnemers zoals het Waterschap. Er is sprake van een nauwe samenwerking tussen de taxateurs, heffers, inners, bezwaarschrift afhandelaars en de WOZ medewerkers.Het gaat hier om een opdracht om in het verleden ontstane achterstanden weg te werken zodat de andere collega’s van WOZ-Gegevensbeheer zich kunnen focussen op de reguliere werkzaamheden.

Competenties
Analytische instelling, goed ruimtelijk inzicht, oog voor detail, in staat om informatie juist te interpreteren onder andere uit bronnen zoals bouwtekeningen als luchtfoto’s, administratief scherp, accuraat en goed overweg kunnen met verschillende systemen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het GOUW-IT belastingsysteem;
  • Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Aantoonbare kennis van de Wet WOZ;
  • Aantoonbare werkervaring met het verwerken van gegevens ten behoeve van; Kadaster, WOZ-belastingobjecten, objectafbakening woningen, niet-woningen en agrarische objecten;

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het verwerken van BAG-mutaties in de WOZ-administratie;
  • Afgeronde cursus Wet WOZ.
  • Afgeronde cursus Gegevensbeheer WOZ.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van WOZ, belastingen en kadaster binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het behandelen van OZBE gerelateerde topics;
Deze opdracht is verlopen.