Opdrachtomschrijving
Als Privacy Officer werk je in het team Juridische Zaken en control. Hier ben je medeverantwoordelijk voor de naleving van privacywetgeving, zoals de AVG, binnen gemeente Urk. Je werkt nauw samen met de CISO en de FG. Je zorgt er voor dat de gemeente voldoet aan privacywetgeving en ziet er op toe dat er integer en vertrouwelijk met persoonsgegevens wordt omgegaan. Je adviseert medewerkers en management over privacyvraagstukken en denkt mee over passende technische en organisatorische maatregelen. Ook het trainen en voorlichten van medewerkers over privacyregels en -procedures behoort tot jouw takenpakket. Verder ga je je bezig houden met het opstellen, implementeren en actualiseren van privacybeleid, het verwerkingsregister, verwerkersovereenkomsten en overige stukken die behoren tot de AVG. Je voert risicoanalyses uit en stelt DPIA’s op om mogelijke privacyrisico’s in beeld te krijgen en te minimaliseren. Je ondersteunt bij datalek meldingen.
Competenties
Je bent zelfstandig, neemt initiatief en bent proactief. Je bent analytisch, zorgvuldig en weet ingewikkelde materie begrijpelijk over te brengen.
Interviewplanning
De interviews zijn gepland op maandag 17 november 2025. Wij verzoeken de kandidaten hiermee rekening te houden en beschikbaar zijn voor de interviews op deze datum.
Toelichting op rooster
Nader te bespreken, bij voorkeur wel op dinsdag aanwezig.
Eisen voor de opdracht Privacy officer
- Werkervaring: De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie bij (semi)overheid in de afgelopen 5 jaar.
- Opleiding: De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding in relevante richting (bijv. Rechten, Bestuurskunde, ICT, Security & Compliance).
- Certificatie: De Privacy Officer beschikt over een geldig CIPP/E-, CIPM-, CDPO- of vergelijkbaar certificaat op het moment van inschrijving (bewijs via kopie certificaat).
Wensen voor de opdracht Privacy officer
- Kennis privacywetgeving: De kandidaat toont aantoonbare kennis van relevante privacywetgeving aan door middel van een korte toelichting (max. ½ A4) en eventueel bewijs van afgeronde opleidingen of trainingen.
- Inzetbaarheid: De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 24 uur per week inzetbaar.
- Werkervaring: Beschrijf 2 concrete opdrachten bij gemeenten <50.000 inwoners waarbij de kandidaat minimaal 6 maanden actief was en welke resultaten zijn behaald (bijv. aantal uitgevoerde DPIA’s, verbeterplannen).
Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?
Hoe het proces in zijn werk gaat
1. Reageer op de opdracht Privacy officer
Zodra we jouw reactie ontvangen, zetten we meteen de volgende stappen in:
- We analyseren of jouw cv aansluit op de opdracht
- We leggen je profiel naast de wensen en criteria van de opdrachtgever
- We toetsen jouw tarief aan actuele marktgegevens om je positie te bepalen
Deze werkwijze verhoogt de kans op een succesvolle match. Binnen één werkdag hoor je van ons of er een match is en we het offertetraject kunnen beginnen.
2. Introductie bij Gemeente Urk
Als we een geschikte match zien, brengen we jouw profiel onder de aandacht bij Gemeente Urk. We begeleiden je gedurende elk stap van het traject:
- We stellen jouw profiel voor aan Gemeente Urk
- Waar nodig verzamelen wij aanvullende stukken zoals een motivatie, diploma’s, referenties en een VOG
- Samen werken we aan een overtuigend voorstel dat jouw kwaliteiten duidelijk aantoont
- Op basis van actuele marktinformatie adviseren wij over het tarief, de uiteindelijke keuze ligt bij jou
Bij goedkeuring door Gemeente Urk volgt meestal een kennismakingsgesprek.
3. Aan de slag!
Eerlijkheid en helderheid staan bij ons voorop. Door rechtstreeks samen te werken met zelfstandigen blijven de lijnen kort en de werkwijze overzichtelijk.
- Gunstige marges: wij berekenen een marge van 9% over jouw uurtarief, die we na het eerste jaar verlagen naar 7%.
- Spoedige betaling: zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt, ontvang jij je factuurbedrag binnen 24 uur (op werkdagen).
- Volledige vrijheid: geen concurrentie- of relatiebeding. Lever je kwaliteit en komt er daarna een nieuwe opdracht bij dezelfde opdrachtgever? Dan mag je die gewoon accepteren.
Zo kun je zelfstandig werken met de zekerheid en flexibiliteit die je verdient.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
We stellen ons graag voor
Wij zijn LibLab
Welkom bij LibLab! Door zelfstandig professionals, voor zelfstandig professionals: wij weten uit eigen ervaring hoe lastig het kan zijn om passende opdrachten te vinden én hoe omslachtig werken via tussenpartijen vaak is. Met meer dan 18 jaar expertise in de wereld van zelfstandigen, zijn wij ervan overtuigd dat het traditionele model niet alleen anders kán, maar ook anders móet. We geloven in vernieuwing, lef en een frisse kijk op samenwerken.
Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab
- Reactie binnen één werkdag: laat ons snel weten of je interesse hebt, wij laten je uiterlijk de volgende werkdag weten of je voorgesteld wordt
- Lage commissie: slechts 9% en na 12 maanden blijvend teruggebracht naar 7%
- Supersnelle uitbetaling: jouw factuur of salaris staat binnen 24 uur op je rekening zodra wij het bedrag ontvangen
- Volledige vrijheid: bij ons geen beperkende voorwaarden, geen concurrentiebeding of relatieclausule, na afronding van je opdracht ben je volledig vrij