Handhavingsjuristen bouw- en woningtoezicht (omgevingswet) 2x

Gemeente Apeldoorn

Verlopen op: 6 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 november 2025
Eind datum: 6 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

Thema’s
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

Samenwerking
We zijn stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
Gemeente Apeldoorn is op zoek naar twee handhavingsjuristen Bouw- en woningtoezicht. Jurist bouw- en woningtoezicht is jouw passie en kent geen geheimen voor je. Nieuwe ontwikkelingen maak jij je eigen en je weet deze door te voeren in de praktijk. Zelfstandig werken maar ook samen met collega’s? Voor jou geen probleem, jij bent zelfstandig maar ook een teamplayer. Je deelt je kennis met je collega’s en bent verantwoordelijk voor het gehele handhavingstraject.

Afdeling
Je komt te werken in een afdeling die bestaat uit ongeveer 95 collega’s, die hard werken aan het handhaven van regels in de bebouwde ruimte en onbebouwde ruimte. Genoeg uitdaging voor jou en jouw afdeling dus!

Missie team Handhaving
Onze missie is om actief te werken aan het waarborgen van de leefbaarheid, veiligheid en gezondheid voor iedereen binnen gemeente Apeldoorn. Dit bereiken wij door toe te zien op de naleving van wet- en regelgeving. We streven ernaar om informeel te zijn waar mogelijk en formeel waar nodig, voortdurend in te spelen op nieuwe ontwikkelingen en andere afdelingen en/of vakgroepen te adviseren of betrekken. Als het sluitstuk van de keten zijn wij onmisbaar. Wij zijn toegewijd aan het leveren van een bijdrage aan vakgroepoverstijgende vraagstukken en het samenwerkingsgericht inzetten van onze expertise voor het algemeen belang van iedereen binnen gemeente Apeldoorn.

Verantwoordelijkheid
Je bent verantwoordelijk voor het gehele handhavingstraject.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Visie
  • Omgevingsbewustzijn
  • Overtuigingskracht
  • Samenwerken
  • Stressbestendigheid
  • Oplossingsgerichtheid
  • Bestuurlijke sensitiviteit

Benodigd aantal professionals
2.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Handhavingsjuristen bouw- en woningtoezicht (omgevingswet) 2x

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding Rechten. Voorgenoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
  • De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 december beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week.
  • De kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar relevante en aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist. Voorgenoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
  • Het aantal kantoordagen is bespreekbaar, maar de kandidaat is minimaal 75% van de tijd aanwezig op kantoor.
  • Het ingediende CV inclusief motivatiebrief bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.

Wensen voor de opdracht Handhavingsjuristen bouw- en woningtoezicht (omgevingswet)

  • De kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar werkervaring bij een gemeente (maximaal 40 punten). De kandidaat beschikt over twee (2) of meer jaren relevante werkervaring bij een grotere gemeente (100.000+ inwoners gemeente) (40 punten). De kandidaat beschikt over twee (2) of meer jaren relevante werkervaring bij een 50.000 tot 100.000 inwoners gemeente (26 punten). De kandidaat beschikt over twee (2) of meer jaren relevante werkervaring bij een <50.000 inwoners gemeente (13 punten). De kandidaat beschikt over minder dan twee (2) jaren relevante werkervaring bij een gemeente (0 punten).
  • De kandidaat heeft goede kennis van het vakgebied en handelt de dossiers zelfstandig af. Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv en de motivatiebrief (maximaal 40 punten). Goed (40 punten). Ruim voldoende (30 punten). Voldoende (20 punten). Matig (10 punten). Onvoldoende (0 punten).

Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?

Hoe het proces in zijn werk gaat

1. Reageer op de opdracht Handhavingsjuristen bouw- en woningtoezicht (omgevingswet)

Zodra wij jouw reactie ontvangen, gaan we meteen aan de slag met het volgende:

  • We beoordelen of jouw cv aansluit bij de opdracht
  • We leggen je profiel naast de wensen en eisen van de opdrachtgever
  • We vergelijken je tarief met marktgegevens om je positie te bepalen

Deze werkwijze versterkt de kans op een succesvolle match. Je hoort binnen één werkdag van ons of we de match zien en het offertetraject kunnen opstarten.

2. Introductie bij Gemeente Apeldoorn

Wanneer er sprake is van een geschikte match, stellen we jouw profiel voor aan Gemeente Apeldoorn. Gedurende het traject begeleiden we je zorgvuldig stap voor stap:

  • We presenteren jouw profiel aan Gemeente Apeldoorn
  • Waar van toepassing verzamelen we benodigde documenten, zoals een motivatiebrief, diploma’s, referenties en een VOG
  • Gezamenlijk stellen we een overtuigende offerte op die jouw kwalificaties benadrukt
  • We voorzien je van tariefadvies gebaseerd op actuele marktgegevens, maar de uiteindelijke keuze ligt bij jou

Na goedkeuring van Gemeente Apeldoorn volgt doorgaans een kennismakingsgesprek.

3. Aan de slag!

Bij ons kun je rekenen op duidelijke en eerlijke afspraken. Wij schakelen uitsluitend direct met zelfstandigen, zodat de inhuurketen overzichtelijk en open blijft.

  • Gunstige marges: over je uurtarief rekenen we slechts 13% marge, die na het eerste jaar wordt verlaagd naar 11%.
  • Supersnelle betaling: je brutoloon staat binnen 24 uur op je rekening (op werkdagen), zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt.
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatie- of concurrentiebeding. Krijg je een vervolgopdracht bij dezelfde opdrachtgever na goed afgerond werk? Dan heb je daarin alle vrijheid.

Zo garanderen we jou optimale zekerheid én ruimte om te ondernemen.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

We stellen ons graag voor

Wij zijn LibLab

Welkom bij LibLab! Ons platform is ontstaan uit de behoefte van zelfstandig professionals om elkaar te ondersteunen. Wij kennen uit eigen ervaring de uitdagingen van het vinden van de juiste opdrachten en de frustraties die werken via tussenpersonen kunnen opleveren. Omdat wij inmiddels ruim 18 jaar als zelfstandig professionals actief zijn, weten we als geen ander dat het traditionele model aan vernieuwing toe is. Wij zijn er dan ook van overtuigd: het kan én moet anders.

Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab

  • Snel antwoord: reageer op een opdracht en hoor binnen één werkdag direct of je een match bent
  • Voordelige tarieven: slechts 13 % marge die na het eerste jaar zakt naar 11 %
  • Supersnelle uitbetaling: jouw factuur of salaris staat binnen één dag op je rekening zodra de opdrachtgever heeft betaald
  • Volledige vrijheid: geen ingewikkelde regels zoals concurrentiebedingen of relatiebedingen, na je opdracht ben je vrij om te gaan waar je wilt

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.