Interim cultuurcoach cultuureducatie

Gemeente Huizen

Verlopen op: 7 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 60
Aantal uur per week: 8
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Directie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 1 januari 2026

Opdrachtgever
Cultuur verrijkt onze samenleving, inspireert en zet aan tot ontwikkeling. Cultuur laat zien wie wij zijn als inwoners van Huizen in al onze diversiteit. Huizen is trots op haar culturele erfgoed, koestert dit, en vindt het ook belangrijk dat hedendaagse kunst en cultuur uitingen een plek hebben in de samenleving. Naast het laagdrempelig laten kennismaken van jeugd en jongeren met cultuur, zet de gemeente zich in om door cultuur de sociale basis van de inwoners van Huizen te versterken.

Opdracht
Je zet je in om gedurende een jaar een impuls te geven, door cultuurparticipatie aan te jagen en te versterken binnen de gemeente. Dit doe je onder andere door zichtbaar te worden en te blijven door middel van spreekuren, verwijzing naar (culturele) ontmoetingsplaatsen en het werken met de verhalenkar. De verhalenkar is onlosmakelijk verbonden met de cultuurhistorie van Huizen en biedt een laagdrempelige manier om in contact te komen met inwoners. Daarnaast ontwikkel je nieuwe projecten en blijf je zoeken naar mogelijke partners in cultureel Huizen. Het huidige aanbod actualiseer je en pas je aan waar nodig.

Cultuureducatie
Voor het stimuleren van cultuureducatie op scholen in primair en voortgezet onderwijs zoek je naar alternatieve middelen om cultuureducatie op de kaart te houden. Dit doe je mede door actief op zoek te gaan naar middelen die hiervoor kunnen worden ingezet. De behoefte van het onderwijs breng je in kaart en je gaat op zoek naar passende oplossingen voor de culturele vraagstukken in het onderwijs. Tevens beheer je de website waarop het cultuuraanbod is weergegeven en zorgt dat de informatie en het aanbod up tot date blijft. Afsluitend draag je zorg voor een zorgvuldige administratie van de middelen die je inzet.

Competenties

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Samenwerken/verbinden
  • Doorzettingsvermogen
  • Zelfstandig kunnen werken

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie maximaal tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden in overleg met de kandidaten gepland. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Interim cultuurcoach cultuureducatie

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met kunst of cultuuronderwijs
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met kinderen en jongeren en het werkveld volwassenen en ouderen op gebied van het Sociaal Domein
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente

Wensen voor de opdracht Interim cultuurcoach cultuureducatie

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met kunst -en cultuuronderwijs aan kinderen en jongeren
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van programma’s in de cultuurparticipatie
  • Relevant en aantoonbaar netwerk in de regio Het Gooi op het gebied van kunst -en cultuuraanbieders en/of scholen
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 voor 8 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen

Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?

Dit kun je verwachten van het proces

1. Reageer op de opdracht Interim cultuurcoach cultuureducatie

Reageer je op deze opdracht? Dan nemen wij direct actie voor jou.

  • We bekijken of jouw cv past bij de functie-eisen van deze opdracht
  • We evalueren je profiel op basis van de wensen van de opdrachtgever
  • We vergelijken je tarief met de markt om je optimaal te positioneren

Dankzij deze aanpak vergroot je jouw kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een reactie over de match en het vervolgtraject.

2. Introductie bij Gemeente Huizen

Wanneer jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Huizen, doorlopen we samen de volgende stappen:

  • Wij brengen jouw profiel onder de aandacht bij Gemeente Huizen
  • Waar nodig verzamelen we aanvullende documenten, zoals een motivatiebrief, diploma’s, referenties of een VOG
  • Gezamenlijk stellen we een onderscheidende offerte op waarmee jouw toegevoegde waarde centraal staat
  • Wij geven tariefadvies op basis van marktonderzoek, maar de uiteindelijke tariefkeuze ligt bij jou

Als Gemeente Huizen enthousiast is, volgt er meestal een intake of kennismaking.

3. Tijd om te starten!

Transparantie en eerlijkheid staan bij ons centraal. Wij kiezen er bewust voor om rechtstreeks samen te werken met zelfstandigen, zodat de inhuurketen overzichtelijk en helder blijft.

  • Lage marges: op je uurtarief rekenen we slechts 9% marge. Na het eerste jaar wordt dit verlaagd naar 7%.
  • Snelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft uitbetaald, ontvang jij je factuurbedrag binnen 24 uur op werkdagen.
  • Geen beperkingen: wij hanteren geen concurrentie- of relatiebeding. Rond je jouw opdracht goed af en krijg je een vervolgopdracht via dezelfde opdrachtgever? Dan ben je daar volledig vrij in.

Hiermee bieden wij jou de ruimte en zekerheid om onbezorgd aan de slag te gaan.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

We stellen ons graag voor

Wij zijn LibLab

LibLab is een bemiddelingsorganisatie, opgericht voor én door zelfstandig professionals. Al meer dan 18 jaar werken wij zelf als zelfstandigen, waardoor we precies begrijpen waar je als professional tegenaan loopt: het binnenhalen van interessante opdrachten en samenwerken met intermediairs is vaak ingewikkelder dan het zou moeten zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat het veel makkelijker en beter kan, en daar zetten wij ons elke dag vol enthousiasme voor in.

De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige

  • Reactie binnen 24 uur: zodra je solliciteert op een opdracht hoor je binnen één werkdag of wij een goede match zien
  • Lage kosten: marges van slechts 9% die na 12 maanden zakken naar 7%
  • Vlotte uitbetaling: jouw factuur of loon ontvang je binnen een dag na ontvangst van het geld
  • Volledige flexibiliteit: geen beperkende contracten zoals een concurrentie- of relatiebeding geldt totale vrijheid wanneer je opdracht afgerond is

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.