Senior medewerker burgerzaken

Gemeente Breda

Verlopen op: 9 nov 2025 om 19:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 november 2025
Eind datum: 17 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Senior Medewerker Publiekszaken
De afdeling Publiekszaken van de Gemeente Breda is verantwoordelijk voor het verstrekken van een groot aantal producten en diensten. Jij hebt hier als Senior Medewerker Publiekszaken een belangrijke rol in. Klanten en medewerkers kunnen bij jou terecht met vragen die o.a. gaan over de burgerlijke stand, internationaal privaatrecht of het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Dit is een unieke kans voor een enthousiaste en ervaren dienstverlener!

Wat ga je doen?

  • Je verricht complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd.
  • Je past internationaal privaatrecht toe bij verschillende onderdelen van je werk.
  • Je behandelt eerste vestigingen van buiten de EU.
  • Je voert complexe mutaties en correcties uit in de BRP en RNI.
  • Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van brondocumentendossiers en verzorgt geheel zelfstandig de correspondentie naar bijvoorbeeld advocaten en rechtbank.
  • Je behandelt verzoeken tot naturalisatie en optie.
  • Je neemt verklaringen onder ede of belofte af.
  • Je draagt bij aan het continue verbeteren van onze klantgerichte processen.
  • Je levert een bijdrage aan de zelfevaluatie.

We zoeken jou!

  • We zoeken een ervaren senior medewerker burgerzaken in een gelijkwaardige rol met minimaal 2 jaar werkervaring.
  • Je hebt bij voorkeur opleidingen of modules gevolgd van de Publieksacademie (diplomalijn 4 en 6).
  • Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels.
  • Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team.
  • Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt.
  • Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden.
  • Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.
  • Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder woensdag of de donderdagavond.

Wie zijn wij?
De afdeling Publiekszaken is een van de meest zichtbare afdelingen van de Gemeente Breda en staat direct in verbinding met de Bredase inwoners, bedrijven en instellingen. Samen met team Klant Contact Centrum (KCC) zorgt team Balie ervoor dat klanten zich welkom en geholpen voelen.
Je bent als ervaren medewerker burgerzaken onderdeel van een gemêleerd team van ongeveer 100 collega’s. Het team kenmerkt zich door een grote diversiteit aan leeftijd, ervaring en achtergrond.
De afdeling levert top-dienstverlening via de balie, telefoon, post, e-mail, webdiensten en sociale media. Publiekszaken draagt ook bij aan het voorkomen en bestrijden van fraude.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Senior medewerker burgerzaken

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde Hbo opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een gelijkwaardige rol als senior medewerker burgerzaken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder de woensdag- of donderdagavond. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over de ervaring van zelfevaluatie; controle van persoonslijsten. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het toepassen van internationaal privaatrecht bij verschillende onderdelen van het werk. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het verrichten van complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

Wensen voor de opdracht Senior medewerker burgerzaken

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding, aangevuld met relevante vakopleidingen, zoals de BABZ/MLO-BZ en HBDO-modules. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels.
    • Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team.
    • Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt.
    • Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden.
    • Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.
  • De datum 12 november in de middag is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?

Dit kun je verwachten van het proces

1. Reageer op de opdracht Senior medewerker burgerzaken

Zodra je op deze opdracht reageert, gaan wij meteen voor je aan de slag.

  • We bekijken of jouw cv past bij de eisen van de opdracht
  • We toetsen je profiel zorgvuldig aan de wensen van de opdrachtgever
  • We analyseren jouw tarief ten opzichte van de markt voor optimale positionering

Met deze aanpak vergroot je je kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur bericht over de match en het vervolgtraject.

2. Introductie bij Gemeente Breda

Wanneer jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Breda, begeleiden wij je stapsgewijs verder:

  • Wij stellen jouw profiel voor aan Gemeente Breda
  • Waar nodig vragen we aanvullende documenten op, zoals een motivatie, behaalde diploma’s, referenties en een VOG
  • We stellen samen een krachtige offerte op waarin jouw meerwaarde extra wordt belicht
  • Je ontvangt advies over passend tarief op basis van onze marktinzichten, waarbij het uiteindelijke tarief door jou wordt vastgesteld

Gaat Gemeente Breda akkoord, dan volgt in de meeste gevallen een intake of kennismakingsgesprek.

3. Tijd om te starten!

Transparantie en eerlijkheid staan bij ons voorop. Door rechtstreeks samen te werken met zelfstandigen houden we het proces helder en toegankelijk voor iedereen.

  • Voordelige marges: wij rekenen slechts 13% marge over je uurtarief, die na het eerste jaar daalt naar 11%.
  • Supersnelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt, ontvang jij op werkdagen je brutoloon binnen 24 uur.
  • Zonder restricties: we hanteren geen concurrentie- of relatiebeding. Sluit je je opdracht goed af en volgt er een nieuw aanbod bij dezelfde opdrachtgever? Jij bepaalt zelf of je die aanneemt.

Met deze afspraken bieden we jou zekerheid én flexibiliteit om zelfstandig aan de slag te gaan.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

LibLab is een bemiddelingsorganisatie, opgericht door en voor zelfstandig professionals. Met 18 jaar persoonlijke ervaring als zelfstandigen kennen wij als geen ander de obstakels waar je als professional tegenaan loopt: van het vinden van interessante opdrachten tot het samenwerken met intermediairs. Wij zijn ervan overtuigd dat het anders én makkelijker kan. Vanuit die overtuiging zetten wij ons elke dag opnieuw in om bemiddeling voor zelfstandig professionals beter te maken.

De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige

  • Razendsnelle reactie: binnen één werkdag hoor je of je in aanmerking komt voor de opdracht waar je op hebt gereageerd
  • Voordelige tarieven: slechts 13 % marge die na 12 maanden wordt verlaagd naar 11 %
  • Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever betaald heeft staat je factuur of loon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: geen beperkende afspraken zoals een concurrentie- of relatiebeding, na afronding van je opdracht ben je volledig vrij om verder te gaan

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.