Financieel administratief medewerker

Gemeente Smallingerland

Verlopen op: 7 nov 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 36
Provincies: Friesland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 november 2025
Eind datum: 16 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Gemeente Smallingerland is voor het team Sociaal Ondersteunend tijdelijk op zoek naar een ervaren Financieel administratief medewerker. Het team bestaat uit circa 45 collega’s en ondersteunt de dienstverlenende teams en Carins met de financiële administratie, cliëntenadministratie, sociaal juridische dienstverlening en doorontwikkeling van de bedrijfsvoering. Jouw inzet draagt direct bij aan een betrouwbare uitvoering van de financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo en SMI Kinderopvang).

Verantwoordelijkheden
Controleren, verwerken en archiveren van facturen en betaalruns binnen de Jeugdwet, Wmo, SMI Kinderopvang en Participatiewet.
Beheren van debiteuren en onderhouden van contacten met zorgaanbieders.
Uitvoeren van journaalposten, specificeren van tussenrekeningen en doorbelasten van zorgkosten aan derden.
Aanleveren en controleren van betaalruns richting team Financiën.
Verwerken van productieverantwoordingen en creditrapportages (Cognos) en zorgen voor correcte communicatie met betrokken partijen.
Samenwerken met Carins en cliëntenadministratie bij vragen over indicaties en betalingen.

Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 17-11-2025 tot en met 16-05-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Financieel administratief medewerker

  • Inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 17-11-2025 tot en met 16-05-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven.
  • CV van maximaal 4 pagina's A4 toegevoegd.
  • In dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. Vanwege de Wet DBA bestaat er een risico op fictieve dienstbetrekking.
  • Minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld administratie of financieel) en aantoonbaar werk- en denkniveau op dat niveau.
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring met financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo of vergelijkbaar).

Wensen voor de opdracht Financieel administratief medewerker

  • Ervaring met Suite, Key2Financiën, Cognos en Excel.
  • Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer en verwerking van complexe betaalstromen.

Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?

Dit kun je verwachten van het proces

1. Reageer op de opdracht Financieel administratief medewerker

Zodra je op deze opdracht reageert, gaan we onmiddellijk voor je aan het werk.

  • We kijken of jouw cv overeenkomt met de eisen van de opdracht
  • We evalueren jouw profiel op basis van de wensen van de opdrachtgever
  • We zetten jouw tarief af tegen de markt om optimale positionering te bepalen

Met deze aanpak vergroot je de kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur reactie over de match en de vervolgstappen.

2. Introductie bij Gemeente Smallingerland

Als jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Smallingerland, begeleiden wij je bij de volgende stappen:

  • Wij stellen jouw profiel voor aan Gemeente Smallingerland
  • Indien gewenst verzamelen we aanvullende stukken zoals een motivatie, diploma’s, referenties of een VOG
  • Samen creëren we een krachtige offerte waarin jouw toegevoegde waarde centraal staat
  • Wij geven tariefadvies op basis van actuele marktinformatie, het uiteindelijke tarief bepaal je zelf

Reageert Gemeente Smallingerland enthousiast, dan volgt meestal een intake of kennismaking.

3. Tijd om te starten!

Transparantie en heldere afspraken staan bij ons centraal. Door uitsluitend direct samen te werken met zelfstandigen, houden we het inhuurproces duidelijk en overzichtelijk voor iedereen.

  • Gunstige marges: je betaalt 13% marge over je uurtarief en dit percentage zakt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft betaald, storten wij je brutoloon binnen 24 uur op werkdagen.
  • Volledige vrijheid: wij hanteren geen concurrentie- of relatiebeding. Heb je je opdracht afgerond en komt er een vervolgopdracht bij dezelfde opdrachtgever? Je mag deze altijd zorgeloos accepteren.

Onze voorwaarden bieden jou zowel de zekerheid als de flexibiliteit om als zelfstandige te ondernemen.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

LibLab is opgericht voor én door zelfstandig professionals. Met meer dan 18 jaar ervaring als zelfstandige weten wij als geen ander tegen welke moeilijkheden je aanloopt wanneer je op zoek gaat naar opdrachten, of samenwerkt met bemiddelingsbureaus. Wij zien dat het veel efficiënter en transparanter kan: eenvoudiger en beter. Daar maken wij ons iedere dag hard voor.

De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige

  • Reactie binnen 24 uur: dien je aanmelding in en ontvang uiterlijk de volgende werkdag een reactie over jouw aansluiting bij de opdracht
  • Scherpe marges: je betaalt slechts 13% en na het eerste jaar wordt dit automatisch verlaagd naar 11%
  • Vlotte uitbetaling: facturen of verloning staan binnen één dag op je rekening na ontvangst van betaling van de klant
  • Vrij van beperkingen: geen relatiebeding of concurrentievoorwaarden, na het afronden van je opdracht heb je volledige vrijheid

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.