Planoloog/planregisseur

Gemeente Voorschoten

Verlopen op: 6 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 november 2025
Eind datum: 6 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Werken in Voorschoten, Parel aan de Vliet
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers.

Ontwikkeling en team
Voorschoten, Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Organisatie en toekomst
Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

Organisatie-indeling
De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Opdracht
Als planoloog/planregisseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden en begeleiden van de planologische procedures om ontwikkelingen te kunnen faciliteren. Daarbij begeleid je initiatieven van inwoners/ondernemers vanaf het begin tot mogelijk bij de Raad van State. Je behandelt en begeleidt de planologische procedures van verzoeken om wijziging of ontheffing van de omgevingsplannen.

Je onderhoudt goede contacten met het bestuur en zorgt voor een goede informatievoorziening. Je houdt ook rekening met de belangen van de inwoners en ondernemers in de gemeente. Daarnaast help je participatieprocessen die ontwikkelingen mogelijk maken en ben je creatief in het bedenken van oplossingen. Ook denk je integraal en ben je adviseur op het gebied van RO voor collega’s, initiatiefnemers, college en raad.

Je bent als planoloog/planbegeleider onder andere verantwoordelijk voor:

  • Het begeleiden van ruimtelijke initiatieven vanuit de maatschappij;
  • Het behandelen van verzoeken om wijziging of afwijking van de omgevingsplannen;
  • Het planologisch adviseren van de projectleider bij een gebiedsontwikkeling;
  • Het adviseren en ondersteunen van het bestuur van de gemeente en het onderhouden van contacten met belanghebbenden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Planoloog/planregisseur

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor op het gebied ruimte / planologie

Wensen voor de opdracht Planoloog/planregisseur

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planoloog/planbegeleider bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting)
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv
  • Aantoonbare werkervaring met adviseren bij een stedelijke gebiedsontwikkeling (benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan)

Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?

Dit kun je verwachten van het proces

1. Reageer op de opdracht Planoloog/planregisseur

Zodra je op deze opdracht reageert, gaan wij meteen voor je aan de slag.

  • We bekijken of jouw cv past bij de gevraagde vaardigheden en ervaring voor de opdracht
  • We toetsen je profiel aan de criteria en verwachtingen van de opdrachtgever
  • We analyseren je tarief en leggen het naast marktconforme tarieven om je optimaal te positioneren

Met deze aanpak vergroot je de kans op een succesvolle match. Doorgaans ontvang je op werkdagen binnen één dag bericht over de vervolgstappen en of het een match is.

2. Introductie bij Gemeente Voorschoten

Wanneer jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Voorschoten, begeleiden wij je in het verdere traject:

  • We dragen jouw profiel voor bij Gemeente Voorschoten
  • Indien gevraagd vragen we documenten op, zoals een motivatiebrief, diploma’s, referenties en een VOG
  • Gezamenlijk stellen we een krachtige offerte op waarin jouw unieke kwaliteiten centraal staan
  • Wij geven tariefadvies op basis van onze marktanalyse, maar jij bepaalt het uiteindelijke tarief

Als Gemeente Voorschoten enthousiast is over jouw profiel, volgt meestal een intake of kennismakingsgesprek.

3. Tijd om te starten!

Duidelijke communicatie en transparantie vormen bij ons de basis. Door direct samen te werken met zelfstandigen, zorgen we voor een heldere en eenvoudige inhuurconstructie zonder onnodige schakels.

  • Scherpe marges: je betaalt 13% marge over je uurtarief, en na het eerste jaar daalt dit percentage naar 11%.
  • Spoedige uitbetaling: zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt, staat je brutoloon binnen 24 uur op werkdagen op je rekening.
  • Geen belemmeringen: bij ons vind je geen concurrentie- of relatiebeding. Heb je een opdracht succesvol afgerond en krijg je daarna opnieuw een kans bij dezelfde opdrachtgever? Dan ben je vrij om deze te aanvaarden.

Dankzij deze afspraken kun je met vertrouwen en vrijheid als zelfstandige aan de slag.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Welkom bij LibLab, het platform dat wordt gerund door en voor zelfstandig professionals. Juist doordat wij zelf al ruim 18 jaar als zelfstandig professional actief zijn, kennen wij als geen ander de obstakels op de markt: het vinden van passende opdrachten en de samenwerking met intermediairs is lang niet altijd vanzelfsprekend. Wij zijn ervan overtuigd dat dit makkelijker en beter kan, en daar maken wij elke dag werk van. Onze missie is helder: een bemiddelingsproces creëren dat eenvoudiger en effectiever is voor alle zelfstandig professionals.

De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige

  • Snel antwoord: reageer op een opdracht en ontvang uiterlijk binnen één werkdag een update over de mogelijkheden
  • Scherpe marges: een marge van 13 % die na het eerste jaar verder daalt naar 11 %
  • Vlotte uitbetaling: wordt jouw factuur of salaris binnen 24 uur uitbetaald zodra de opdrachtgever heeft betaald
  • Vrij van beperkende afspraken: geen concurrentiebeding en geen relatiebeding, zodat je na de opdracht volledige vrijheid hebt

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.