Senior adviseur

Gemeente Emmen

Verlopen op: 18 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Drenthe
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 november 2025
Eind datum: 20 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over de opdracht
Het Regionaal Beraad van de Arbeidsmarktregio Drenthe heeft op 25 september de meerjarenagenda voor de komende 5 jaar vastgesteld. Deze agenda bevat de ambitie dat de AMRD over 5 jaar hét aanspreekpunt is voor alle arbeidsmarktvraagstukken in de regio, met een actief samenspel tussen de behoeften van werkgevers en werknemers. Samen zorgen de partners voor een arbeidsmarkt die werkt voor iedereen.
De ambitie wordt ondersteund door het formuleren van kwantitatieve beleidsdoelen langs de lijnen van economie, sociaal en onderwijs. We zetten in op een sterke, veerkrachtige Drentse economie als fundament voor brede welvaart, waarin stabiele werkgelegenheid, productiviteit, innovatie en samenwerking centraal staan. Daarnaast streven we naar een inclusieve arbeidsmarkt waarin talentontwikkeling, positieve gezondheid en eigen regie belangrijk zijn. Onderwijs is de sleutel tot een wendbare en toekomstbestendige arbeidsmarkt, met een sterke leercultuur en een Leven Lang Ontwikkelen (LLO) voor iedereen.

Wat ga je doen?
De meerjarenagenda moet worden vertaald naar een uitvoeringsagenda voor de komende 2 jaar (2026-2027). Deze uitvoeringsagenda moet uiterlijk 1 februari 2026 worden opgeleverd en bevat:

  • Probleemanalyse en reden waarom acties nodig zijn.
  • Doelstellingen en prioriteiten voor de komende 2 jaar.
  • Concrete acties, projecten en interventies inclusief:
    • Tijdslijnen
    • Betrokken partners
    • Beoogde resultaten
    • Relatie tussen acties/projecten
    • Financiering (kosten en dekking)
    • Monitoring en evaluatie
  • Betrekken van alle relevante stakeholders en zorgen voor commitment en draagvlak (ambtelijk en bestuurlijk).
  • Aandacht voor randvoorwaarden zoals gegevensdeling, monitoring en evaluatie.
  • Inzicht in regionale, sub regionale en lokale uitvoeringsmogelijkheden.
  • Afstemming met landelijke, regionale en sectorale initiatieven en bundeling van kansen.

Wat breng je mee?

  • HBO+/WO-niveau
  • Ervaring met beleidsontwikkeling en het opstellen van uitvoeringsagenda’s
  • Kennis van arbeidsmarkt, economie, sociaal domein en onderwijs
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Zelfstandig en resultaatgericht werken
  • Pré ervaring met stakeholdermanagement
  • Pré bekendheid met de betrokken stakeholders
  • Pré Senioriteit en ervaring in complexe bestuurlijke ervaring

Randvoorwaarden

  • Looptijd: 2025 tot half februari 2026.
  • Gemiddelde inzet: 2 dagen per week.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Senior adviseur

  • Voorgestelde kandidaat beschikt over het vereiste diploma of certificaat: specificatie handmatig invoeren door consultant
  • Ervaring met opstellen van uitvoeringsagenda’s of beleidsplannen
  • Pré bekendheid met de betrokken stakeholders
  • Senioriteit en ervaring in complexe bestuurlijke ervaring

Wensen voor de opdracht Senior adviseur

  • Relevante opleiding (HBO/WO, bijv. bestuurskunde, economie, sociale wetenschappen)
  • Leverancier / zzp-er geeft de volgende gegevens door over de referentie: Oude werkgever: Periode: Voor een volledige aanbeiding is het noodzakelijk dat dit wordt ingevuld.

Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?

Dit kun je verwachten van het proces

1. Reageer op de opdracht Senior adviseur

Reageer je op deze opdracht? Dan gaan wij direct voor je aan de slag.

  • We bekijken of jouw cv aansluit bij de gevraagde functie-inhoud
  • We leggen jouw profiel naast de wensen van onze opdrachtgever
  • We analyseren je tarief in relatie tot de markt voor optimale positionering

Deze aanpak vergroot jouw kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een reactie over de match en het vervolgtraject.

2. Introductie bij Gemeente Emmen

Wanneer jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Emmen, begeleiden wij je in het verdere traject:

  • Wij brengen jouw profiel onder de aandacht bij Gemeente Emmen
  • Wanneer vereist verzamelen we documenten zoals een motivatie, diploma’s, referenties en VOG
  • Gezamenlijk stellen we een sterke offerte op waarin jouw toegevoegde waarde centraal staat
  • Je krijgt advies over het tarief aan de hand van onze marktanalyse, het uiteindelijke tarief bepaal jij zelf

Als Gemeente Emmen enthousiast is, volgt er meestal een intake- of kennismakingsgesprek.

3. Tijd om te starten!

Bij ons kun je rekenen op transparantie en heldere afspraken. Omdat wij direct samenwerken met zelfstandigen, blijft het hele inhuurproces simpel en inzichtelijk, zonder onnodige tussenschakels.

  • Lage marges: slechts 13% marge wordt ingehouden op je uurtarief; na het eerste jaar daalt dit zelfs naar 11%.
  • Snelle betaling: zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt, staat je brutoloon op werkdagen binnen 24 uur op je rekening.
  • Geen restricties: wij hanteren geen concurrentie- of relatiebeding. Heb je je opdracht succesvol afgerond en krijg je een nieuw aanbod van dezelfde opdrachtgever? Jij beslist hier altijd zelf over.

Onze voorwaarden bieden jou zowel de vrijheid als het vertrouwen om als zelfstandige aan de slag te gaan.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

LibLab is een bemiddelingsorganisatie door en voor zelfstandig professionals. Zelf werken wij al ruim 18 jaar op zelfstandige basis, waardoor we als geen ander begrijpen welke obstakels je kunt tegenkomen: van het vinden van passende opdrachten tot de samenwerking met intermediairs. Juist vanuit die persoonlijke ervaring zijn wij ervan overtuigd dat het anders, eenvoudiger en beter kan. Daar werken we elke dag met volle overtuiging aan.

De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige

  • Snel antwoord: zodra jij je inschrijft voor een opdracht laten wij je binnen één werkdag weten of er een match is gevonden
  • Eerlijke tarieven: wij werken met een marge van 13 % die vanaf het tweede jaar daalt naar 11 %
  • Snelle uitbetaling: jij ontvangt je betaling of salaris direct nadat de opdrachtgever heeft overgemaakt
  • Volledige vrijheid: wij stellen geen concurrentie- of relatieclausules in dus je kiest altijd zelf je volgende opdracht

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.