Inkomensregisseur bestandsbeheer participatiewet

Gemeente Zoetermeer

Verlopen op: 13 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 november 2025
Eind datum: 13 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor stad en mensen, voor nu en toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor stad en mensen, voor nu en toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een allround inkomensregisseur die een caseload Participatiewet kan beheren. Je bent direct inzetbaar na korte introductie met het gemeentelijk beleid. Je beheert een caseload participatiewet Inkomen en bent in staat om allerhande mutaties op te pakken zoals verstrekken bijzondere bijstand, normwijzigingen, beëindigingen van uitkering, vakantieverzoeken etc. Je werkt nauw samen met collega’s binnen sociaal domein en met werkregisseur van werkbedrijf de Binnenbaan.

Competenties
1. Uitstekende communicatieve vaardigheden;
2. Proactief;
3. Coachende vaardigheden;
4. Zelfsturend vermogen;
5. Samenwerken;
6. Flexibiliteit.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Inkomensregisseur bestandsbeheer participatiewet

  • Bereid om minimaal voor 50% van de uren op locatie te werken;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent.

Wensen voor de opdracht Inkomensregisseur bestandsbeheer participatiewet

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ervaren inkomensregisseur bij een gemeentelijke instelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4inkomen, compascloud en werken met zaaksysteem benoem waar deze is opgedaan
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het verstrekken bijzondere bijstand, normwijzigingen en beëindigingen van uitkering

Ben jij de professional voor deze opdracht?

Zo verloopt het proces

1. Reageer op de opdracht Inkomensregisseur bestandsbeheer participatiewet

Zodra we jouw reactie hebben, ondernemen we direct actie.

  • We analyseren of jouw cv aansluit bij de opdracht
  • We leggen je profiel naast de verwachtingen en eisen van de opdrachtgever
  • We zetten jouw tarief af tegen huidige marktgegevens om je positie vast te stellen

Met deze werkwijze verhogen we jouw kans op een succesvolle samenwerking aanzienlijk. Binnen één werkdag hoor je van ons of er een match is en we het offertetraject in gang kunnen zetten.

2. Introductie bij Gemeente Zoetermeer

Past jouw profiel bij de wensen van Gemeente Zoetermeer? Dan pakken wij het als volgt aan:

  • We stellen jouw profiel voor aan Gemeente Zoetermeer
  • Desgewenst verzamelen wij relevante documenten, zoals een diploma, motivatiebrief, referenties of VOG
  • Samen zorgen we voor een overtuigende offerte die jouw unieke kwaliteiten goed uitlicht
  • Op basis van onze marktinzichten ontvang je een tariefadvies, maar jij bepaalt uiteindelijk het definitieve tarief

Heeft Gemeente Zoetermeer interesse, dan volgt doorgaans een kennismakings- of intakegesprek.

3. Starten maar!

Bij ons weet je altijd waar je aan toe bent. Wij geloven in openheid en transparantie: doordat we direct schakelen met zelfstandigen, blijft de inhuurketen overzichtelijk én helder.

  • Bescheiden marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; na een jaar wordt dit percentage verlaagd naar 11%.
  • Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, ontvang jij je brutoloon op werkdagen binnen 24 uur op je rekening.
  • Vrijheid gegarandeerd: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Is je opdracht afgerond en word je opnieuw gevraagd door dezelfde opdrachtgever? Dan ben je volledig vrij om daar weer aan de slag te gaan.

Je kiest bij ons voor heldere afspraken en het gemak om met zekerheid als zelfstandige te kunnen werken.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je LibLab hebt ontdekt. Dit platform is speciaal ontwikkeld voor zelfstandig professionals en is ontstaan uit onze eigen behoeften en ervaringen als zelfstandig professional. Met meer dan 18 jaar persoonlijke ervaring begrijpen wij als geen ander welke struikelblokken je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld in het zoeken naar passende opdrachten en het samenwerken met tussenpersonen. Juist doordat wij zelf jarenlang hebben ervaren waar je als zelfstandig professional tegenaan loopt, weten we dat de oude werkwijze tekortschiet. Wij geloven daarom dat het hoog tijd is voor een frisse en vernieuwende aanpak, en daarvoor zetten wij ons volledig in.

Wat jij als zelfstandige aan LibLab hebt

    • Binnen 24 uur reactie: zodra je je hebt aangemeld voor een opdracht laten we je uiterlijk de volgende werkdag weten of er een match is
    • Eerlijke marges: slechts 13 % marge het eerste jaar, daarna vanaf jaar twee verlagen we dit naar 11 %
    • Supersnelle uitbetaling: na ontvangst van de betaling door de opdrachtgever maken wij jouw factuur of brutoloon binnen een dag aan je over
    • Alle vrijheid: bij ons heb je geen concurrentiebeding of relatiebeding je kunt altijd zelf bepalen met wie en wanneer je aan de slag gaat

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.