Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Bouw mee aan de toekomst van Stedin als Solution Architect! Speel een prominente rol in de transitie naar een organisatie die resultaatgericht sturen over de as van ketens hoog in het vaandel heeft!
Door de energietransitie komt er meer werk op ons af dan ooit. Verduurzaming van energiebronnen leidt tot een grote variatie in vraag en aanbod, met de uitdaging om een hoge leverbetrouwbaarheid te behouden. De toenemende elektrificatie leidt tot congestie in de netten, waardoor nieuwe klanten niet aangesloten kunnen worden en bestaande klanten niet kunnen groeien. De strategische opgave voor Stedin is dan ook helder: breid het energienet zo snel mogelijk uit én zorg ervoor dat de beschikbare ruimte op het energienet optimaal wordt benut.
Om de benodigde versnelling te realiseren zet Stedin o.a. fors in op digitalisering van haar activiteiten. Deze opgave vraagt grote veranderingen van de organisatie in de vorm van aangepaste processen, datastromen, applicaties en technologieën. Samen digitaliseren is daarbij de visie van de afdeling IT en we hebben de afgelopen jaren de slag gemaakt naar een agile werkwijze.
Die energietransitie kunnen we niet alleen en er is werk aan de winkel, terwijl we de winkel verbouwen. We verbouwen van naar een ketengerichte organisatie met agile release trains die zoveel mogelijk ten dienste van onze ketens staan. In die verbouwing zijn we op zoek naar twee Solution Architecten, gericht op 2 (grotendeels) nieuwe ARTs. We vragen aan deze Solution Architecten enerzijds om in ‘hun’ nieuwe ART als kwartiermaker voor Solution Architectuur in te stappen. Dat doe je overigens samen met een Productmanager, Release Train Engineer en People Developer. Anderzijds vragen we de betreffende solution architecten om ook inhoudelijk hun tanden in de materie van de betreffende ART’s te zetten. De organisatie is in beweging, dus we beloven never a dull moment!
Als Solution Architect ben je, samen met je collega Solution Architect, het technisch geweten van de ART en adviseer je over de juiste oplossingsrichting. Je werkt daarbij intensief samen met de Product Manager, Release Train Engineer en People Developer. Jullie leiden de ART en samen met de Product Manager stel je de roadmap voor de ART vast. Daarbij ligt je focus op de architectural runway en elementen als enabling werkzaamheden, voorkomen (en genezen.) van technische schuld en lifecycle management. Hierbij ben je goed in staat om de belangen vanuit Solution Architectuur samen te brengen met de belangen van de organisatie. Met jouw enthousiasme en architectuurvisie weet je vervolgens ook de agile teams in beweging te brengen.
We verwachten dat de opdracht 6 maanden tot een jaar duurt en dat de kwartiermaker het stokje op termijn overdraagt aan een (interne) Solution Architect, die het beste past op de toekomstige ART.
Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
Wat maakt jou onze nieuwe kwartier makende Solution Architect?
Je hebt een stevig architectuurfundament en weet hoe Solution Architectuur in een agile organisatie bedreven wordt. Je bent niet alleen communicatief vaardig, maar ook een echte teamspeler. Voor jou staat de inhoud centraal en je schuwt een goede dosis humor niet.
Als een analytische denker herken je moeiteloos de kern en verbanden in complexe vraagstukken. Je hebt een proactieve en besluitvaardige instelling, gecombineerd met uitstekend conceptueel denkvermogen. Zo werk je altijd een stap vooruit en lukt het je om de agile teams snellere besluiten te laten nemen en innovatieve, robuuste oplossingen te bedenken.
Je beheerst de Nederlandse en de Engelse taal op minimaal B2 niveau. Natuurlijk ben je gemotiveerd en leergierig om kennis en ervaring op te doen. En verder:
- Je hebt HBO of WO werk- en denkniveau in een relevante richting zoals Informatietechnologie, of (Bedrijfskundige) Informatica,
- Je hebt aantoonbare ervaring (minimaal 3 jaar) als system of solution architect als onderdeel van het leiderschap van een Agile Release Train in een SAFe omgeving. Als onderdeel van de driehoek RTE, PM en Architect.
- Pré: je hebt aantoonbaar ervaring in het ondersteunen van asset-dense (bv. een eigen gas- en elektriciteitsnetwerk) organisaties, met een datagedreven aanpak om tot investeringsbeslissingen én executie te komen.
- Je hebt ervaring met Agile werken in een omgeving die digitaliseert, Scaled Agile Framework (SAFe) (bijvoorkeur SAFe for Architect training afgerond), Archimate en procesmodellering (BPMN).
Eisen voor de opdracht Business solution architect
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als system- of solution architect
- Kandidaat is technisch onderlegd, waaronder op het vlak van:
- Clouddiensten (bij voorkeur Azure)
- Integratiepatronen
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met:
- Agile werken in een omgeving die digitaliseert
- Scaled Agile Framework (SAFe)
- Archimate en procesmodellering (BPMN)
- Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
- Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
- Kandidaat heeft minimaal HBO of WO werk- en denkniveau in een relevante richting zoals Informatietechnologie, of (Bedrijfskundige) Informatica
Wensen voor de opdracht Business solution architect
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever.
- Goed kunnen plannen
- Verantwoordelijkheidsgevoel
- Flexibele instelling
- Goede communicatieve vaardigheden
- Resultaatgericht
- Proactief
- Luistervaardig
- Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Business solution architect
Na ontvangst van jouw reactie ondernemen we direct de eerste acties.
- We checken of jouw cv aansluit bij de opdracht
- We leggen je profiel naast de eisen en wensen van de opdrachtgever
- We zetten jouw tarief af tegen actuele marktinformatie om je positie te bepalen
Met deze werkwijze verhogen we jouw kans op een succesvolle samenwerking. Binnen één werkdag hoor je of er een match is en we het offertetraject kunnen opstarten.
2. Introductie bij Stedin
Sluit jouw profiel aan bij de wensen van Stedin? Dan ondernemen wij de volgende stappen:
- Wij brengen jouw profiel onder de aandacht bij Stedin
- Als het nodig is, vragen we aanvullende documenten op, zoals een motivatiebrief, diploma’s, referenties of een VOG
- We stellen samen een krachtige offerte op waarmee jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
- Op basis van onze marktinzichten adviseren wij over een passend tarief, terwijl jij het uiteindelijke tarief bepaalt
Wanneer Stedin enthousiast reageert, volgt doorgaans een intake of kennismaking.
3. Starten maar!
Wij geloven in openheid en fair zakendoen. Door de korte lijntjes tussen ons en zelfstandigen, houden we de inhuurstructuur helder en inzichtelijk.
- Kleine marges: we rekenen 13% marge over jouw uurtarief; vanaf het tweede jaar verlagen we dit naar 11%.
- Vlotte uitbetaling: is de betaling van de opdrachtgever binnen, dan heb jij op werkdagen je brutoloon binnen 24 uur op je rekening.
- Volledige vrijheid: bij ons zijn er geen concurrentie- of relatiebedingen. Rond jij een opdracht succesvol af en komt er een nieuwe klus bij dezelfde opdrachtgever? Dan kun je die zonder restricties gewoon weer oppakken.
Je bent bij ons verzekerd van glasheldere afspraken én de vrijheid om je ondernemerschap vorm te geven zoals jij dat wilt.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je bij LibLab bent uitgekomen! Dit platform is speciaal gecreëerd voor jou als zelfstandig professional en vindt zijn oorsprong in de wensen en ervaringen van mensen zoals jij. Met meer dan 18 jaar aan eigen ervaring als zelfstandig professionals begrijpen wij als geen ander waar je tegenaan loopt bij het zoeken naar opdrachten en in de communicatie met tussenpersonen. Omdat we zelf jarenlang dagelijks deze uitdagingen zijn tegengekomen, weten we dat de gangbare manier van werken niet langer afdoende is en dringend aan vernieuwing toe is. Juist om die reden zetten wij ons volledig in om hier het verschil te maken.
Wat jij als zelfstandige aan LibLab hebt
- Snel antwoord: binnen één werkdag na je aanmelding hoor je of we een match zien
- Eerlijke marges: wij rekenen 13 % marge, die vanaf het tweede jaar wordt verlaagd naar 11 %
- Supersnelle betaling: zodra wij je betaling van de opdrachtgever ontvangen, maken wij je factuur of bruto salaris direct aan je over
- Volledige vrijheid: zonder concurrentie- of relatiebeding kun je zonder beperkingen doorstromen naar nieuwe opdrachten
