Organisatie
Over opdrachtgever, gemeente Oldebroek: De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
Team
Het sociaal team is een multidisciplinair team met ongeveer 40 medewerkers dat voornamelijk werkt vanuit onze locatie in Wezep. Het team richt zich op vragen van inwoners met het doel hen zo optimaal mogelijk te laten participeren in de samenleving. Daarbij streven we naar een integrale aanpak middels 1 kwalitatief hoogwaardige toegang. Met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) wordt nauw samengewerkt vanuit dezelfde locatie. De werkzaamheden van het team kenmerken zich door zelfstandigheid in het afhandelen van enkelvoudige en meervoudig complexe vragen. Er wordt intensief samengewerkt met het Platform Informele Ondersteuning (PIO).
Opdracht
Als WMO consulent behandel en onderzoek je de binnenkomende WMO meldingen. Je voert een keukentafelgesprek met de inwoner waarna je tot een besluit komt, hierover rapporteer je. Je hebt brede kennis van alle voorzieningen (vervoersvoorzieningen, rolstoelen en woningaanpassingen) en diensten (huishoudelijke ondersteuning, dagbesteding en begeleiding) die voorkomen in de WMO. Daarnaast ondersteun je de inwoner bij het oplossen van problemen en verwijs je eventueel door naar voorliggende voorzieningen of gespecialiseerde instanties. Je maakt de afweging in hoeverre hulp nodig is, of dat de inwoner door eigen kracht en inzet van het eigen netwerk voldoende geholpen wordt. Tevens ben je in staat om samen met de inwoner een integraal ondersteuningsplan op te stellen. Hierbij kijk je naar het volledige systeem en hulpvragen op verschillende domeinen.
Competenties
Naast het onderschrijven van onze kernwaarden, dienstverlenend, eigenaarschap, verbindend, flexibel en vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties:
- Daadkrachtig
- Doorzettingsvermogen
- Integraal denkend
- Creatief in het vinden van oplossingen binnen en buiten de kaders van de WMO
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- Planmatig en gestructureerd werken
- Resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Eisen voor de opdracht Wmo consulent
- Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Social Work, SPH of MW
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent wmo bij een gemeentelijke organisatie
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met complexe integrale casuïstiek (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld)
Wensen voor de opdracht Wmo consulent
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als consulent WMO bij een gemeentelijke instelling
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een integraal ondersteuningsplan in de afgelopen 2 jaar
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Platform Informele Ondersteuning (PIO) in de afgelopen 3 jaar
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het oppakken van meervoudige en complexe casuïstiek (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv)
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Wmo consulent
Zodra jij op deze opdracht reageert, gaan wij direct aan de slag om te beoordelen of er een match mogelijk is.
- We bekijken of jouw cv en werkervaring aansluiten bij de gevraagde opdracht
- We toetsen je profiel grondig aan de selectiecriteria van onze opdrachtgever
- We leggen je tarief naast actuele marktinformatie om je positie in de markt in te schatten
Dankzij deze werkwijze vergroot je de kans op een succesvolle plaatsing. Binnen 24 uur op werkdagen ontvang je van ons bericht of er een match is en of we het offertetraject kunnen beginnen.
2. Introductie bij Gemeente Oldebroek
Als jouw profiel goed aansluit op wat Gemeente Oldebroek zoekt, nemen we de volgende stappen met je door:
- We stellen je voor aan Gemeente Oldebroek en brengen jouw profiel onder de aandacht
- Mocht het nodig zijn, dan verzamelen we extra documenten, zoals een motivatie, behaalde diploma’s, referenties of een VOG
- We creëren samen een overtuigend voorstel waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
- Je ontvangt van ons een tariefadvies gebaseerd op actuele marktcijfers; uiteraard bepaal jij zelf uiteindelijk je tarief
Krijgen we een positieve reactie van Gemeente Oldebroek, dan volgt er doorgaans een intake- of kennismakingsgesprek.
3. Aftrap van de opdracht!
Bij ons draait alles om helderheid en fair zakendoen. Door direct samen te werken met zelfstandigen houden wij het proces overzichtelijk en de schakels tussen jou en de opdrachtgever minimaal.
- Bescheiden marges: over je uurtarief rekenen wij een marge van 13%; na 12 maanden wordt dat verlaagd naar 11%.
- Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever zijn betaling heeft voltooid, staat je brutoloon binnen 24 uur op werkdagen op je rekening.
- Vrijheid gegarandeerd: bij ons hoef je je geen zorgen te maken over een relatie- of concurrentiebeding. Als je goed werk levert en er komt een vervolgopdracht bij dezelfde opdrachtgever, ben je volledig vrij om die weer op te pakken.
Je kiest bij ons voor openheid, duidelijke afspraken en de onafhankelijkheid om echt zelfstandig te ondernemen.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je op LibLab bent uitgekomen. Dit platform is speciaal opgezet voor zelfstandig professionals zoals jij, geïnspireerd door onze eigen zoektocht en ervaringen als zelfstandig professional. Al meer dan 18 jaar zijn wij actief in het zelfstandig werken, waardoor we als geen ander weten welke uitdagingen er spelen bij het vinden van passende opdrachten en bij het contact met tussenpersonen. Doordat we zelf iedere dag tegen deze obstakels aanliepen, merkten wij dat de gebruikelijke werkwijzen niet meer aansluiten en echt toe zijn aan vernieuwing. Daarom zetten wij ons in om dat verschil te maken.
De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten
- Snel antwoord: na jouw inschrijving op een opdracht laten we binnen één werkdag weten of er een match is
- Duidelijke kosten: we rekenen een marge van 13 % die na het eerste jaar daalt naar 11 %
- Supersnelle uitbetaling: zodra de betaling van de opdrachtgever binnen is maken wij jouw factuur of bruto salaris direct aan je over
- Volledige vrijheid: bij ons heb je geen last van concurrentiebeperkingen of relatiebedingen en bepaal je helemaal zelf je vervolgstappen
