Accountmanager wmo

Gemeente Apeldoorn

Sluit op: 17 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 16
Provincies: Gelderland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 1 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

Thema's in de organisatie
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
In het licht van de nieuwe inkoop op de Wmo is er bij Apeldoorn behoefte aan de nieuwe producten rondom Begeleiding Individueel. Rondom Begeleiding Individueel denken wij dat een belangrijk deel van de inwoners die nu BI Basis krijgen aangeboden, eigenlijk voldoende zou hebben aan een lichter (en daarmee goedkoper) ondersteuningsaanbod. Dat product hebben wij nu niet en willen we per 2026 openzetten. Dat vraagt uitwerking, waarbij ook de afbakening tussen de huidige producten een aandachtspunt is aangezien dit regelmatig tot discussie leidt. Met behulp van extern Bureau HHM komen wij in het voorjaar tot een aanscherping van de productideeën die wij nu voor BG en BI hebben. Beleid trekt dit en heeft ook een interne accountmanager (AM), een contractmanager, kwaliteitsmedewerker en wmo jurist aangesloten. Na de HHM-snelkookpansessie zullen we de productvoorstellen verder moeten uitwerken en voorleggen aan aanbieders. En daar is dus ook accountmanagement-expertise bij nodig. Het is nog nader te bepalen of dit interne capaciteit is, waarbij de externe inhuur nodig is om bestaande accountmanagement Wmo taken te vervangen danwel dat de externe inhuur dit gaat oppakken. Hoe dan ook is er intern onvoldoende capaciteit beschikbaar, vandaar deze uitvraag.

Competenties

  • bent analytisch sterk en je maakt je complexe materie snel eigen;
  • schakelt makkelijk van operationeel naar tactisch en strategisch niveau en vice versa;
  • bent diplomatiek, inspirerend, gericht op samenwerking en kan omgaan met verschillende belangen, rollen en verantwoordelijkheden;
  • hebt een goed gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen;
  • bent betrouwbaar en transparant;
  • kan goed schrijven en spreken
  • bent resultaatgericht en werkt gestructureerd.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal een HBO diploma;
  • Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door aanbestedende dienst;
  • Kandidaat is beschikbaar in de gevraagde periode, heeft geen grote vakanties van 4 weken of meer binnen 1 maand na start;
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring bij een gemeente als beleidsadviseur en/of accountmanager binnen sociaal domein waarvan:
    a: minimaal 3 jaren in een 100.000+ gemeente;
    b: 5 jaren ervaring met Wmo beleid en beleidsimplementatie vanuit de rol van beleidsadviseur Wmo en/of accountmanager Wmo;
    c: Aantoonbare ervaring met het komen tot een goed en werkend Wmo product (productontwikkeling);
    d: Aantoonbare ervaring met het organiseren en begeleiden van sessies met aanbieders waarin er gezamenlijk wordt toegewerkt naar een Wmo product dat het antwoord is op de vraag van gemeente.

Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met productontwikkeling Wmo Begeleiding individueel en/of Wmo Begeleiding groep;
  • Kandidaat is bekend met Apeldoorn, regio Apeldoorn en haar aanbieders.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx