Adviseur control

RSD Kromme Rijn Heuvelrug

Sluit op: 12 dec 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Wie zijn wij?
Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD voor inzetten.

Jouw bijdrage
Op het gebied van onze Planning & Control Cyclus is de afgelopen jaren een goed fundament gelegd waar we erg trots op zijn! Als (interim) adviseur control draag jij bij aan de verdere ontwikkeling van team financiën, de P&C cyclus en daarnaast ook aan de RSD als organisatie. Je kan je goed vinden in waar onze organisatie voor staat: mensen een stap verder helpen zodat zij (weer) volwaardig onderdeel van de maatschappij uit gaan maken.

Wat verwachten wij van jou?
Je bent van nature nieuwsgierig. Dat uit zich in een proactieve houding van waaruit je initiatieven durft te nemen. Verder voel je je comfortabel om vanuit de inhoud een kritisch (tegen)geluid te laten horen binnen MT en in de samenwerking met collega’s.

Wat ga je doen?
De functie van adviseur control (in het vervolg adviseur) maakt onderdeel uit van de Unit FIF team financiën & control. Wij zijn op zoek naar een collega die tijdelijk inzetbaar is op het gebied van zowel control als financiën. Als je affiniteit hebt met de Participatiewet, de Wet Inburgering en de Wet op de Schuldhulpverlening is dat mooi meegenomen. Je bent t.z.t. mede verantwoordelijk voor de kennisoverdracht aan de adviseur control in vaste dienst.

Jouw taken

  • Je bent de kartrekker van de operationele processen binnen team financiën en mede verantwoordelijk voor de totstandkoming van alle P&C documenten (zoals kadernota, begroting, jaarrekening en bestuursrapportages)
  • Je ondersteunt en adviseert het management bij het uitvoeren van de planning & control cyclus
  • Je voert je werkzaamheden zelfstandig uit, in samenwerking met collega’s van team financiën en inhoudelijk betrokken collega’s
  • Je schrijft makkelijk leesbare teksten waarin je financiële afwijkingen kunt verklaren en toelichten
  • Je vertaalt nieuwe ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein (zoals gemeentefonds en Rijks circulaires) naar financiële en bedrijfsvoering gevolgen

Wat wordt jouw team?
Je wordt onderdeel van team Financiën. Team Financiën is onderdeel van de Unit Financiën, Informatiemanagement & Facilitair. Binnen de hele Unit zijn op dit moment ongeveer 25 medewerkers werkzaam, waarvan er 5 onder team Financiën vallen.

Competenties

  • Samenwerken
  • Netwerken
  • Initiatief
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrokken
  • Enthousiast

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Adviseur control

  • Een (geschreven) motivatie door de kandidaat zelf
  • Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 32 tot 36 uur per week gedurende de duur van de opdracht
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op financieel control gebied of bedrijfsvoering

Wensen voor de opdracht Adviseur control

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op financieel control gebied of bedrijfsvoering binnen een gemeente
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van (financieel) control of bedrijfsvoering
  • Aantoonbare werkervaring met de planning & control cyclus binnen een gemeentelijke instelling
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Adviseur control

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij RSD Kromme Rijn Heuvelrug

Past jouw profiel bij de eisen van RSD Kromme Rijn Heuvelrug? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan RSD Kromme Rijn Heuvelrug
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van RSD Kromme Rijn Heuvelrug, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx